ROSTOVisualFX
lvl.4
Flight distance : 123104 ft
Russia
Offline
|
Phantom 4: the whole TRUTH and MYTHS about the functionality
Phantom 4: вся правда и мифы о функциональности.
DJI knows how to make interesting devices with unique functionality, however, it is not able to competently PR these features.
DJI умеет делать интересные устройства с уникальным функционалом, однако не умеет грамотно пиарить эти возможности.
Question: 01. What is the reaction of the Phantom 4, in a situation when in front of it is glass panel? (Can whether Phantom4 to recognize such an obstacle in front of itself?)
Вопрос: 01. Как поведёт себя Phantom 4, если перед ним будет стекло?
Answer: 01. Glass and any transparent surface can not be recognized, since the front of the AirCraft installed with 2 CAMERAS, NOT the ULTRASONIC SENSORS!
Ответ:01. Стекло — как и любые прозрачные поверхности не могут быть распозананы, поскольку спереди коптера установлены 2 КАМЕРЫ, а НЕ УЛЬТРОЗВУКОВЫЕ ДАТЧИКИ!
Question: 02. What is the reaction of the Phantom 4, in a situation when on it way to meet metal mesh netting? (Can whether Phantom4 to recognize such an obstacle in front of itself?)
Вопрос: 02. Как поведёт себя Phantom 4, если перед ним будет сетка рабица?
Answer: 02. The mesh netting — is probably similar, because the resolution of the camera sensor not likely 4k, so the mesh most likely will not be recognized in time. Phantom4 may and will see the mesh netting, but when it is too late to have time to slow down.
Ответ: 02. Сетка рабица — скорее всего аналогично, ведь разрешение камер датчиков скорее всего не 4k, а значит сетка скорее всего распознана не будет вовремя. Phantom 4 её может и увидит, но когда уже будет слишком поздно чтобы успеть затормозить.
Question: 03. Through what is the minimum size of the arch it will be able to fly?
Вопрос: 03. Через каких минимальных размеров арку он сможет пролететь?
Question: 03.1 What should be the size of the arch to the Phantom decided to fly around it, and what should be the size of the arch, so Phantom4 decided to fly through the arch?
Вопрос: 03.1 Какой должен быть размер арки чтобы Phantom принял решение облетать её, и какой должен быть размер арки, чтобы Phantom4 принял решение пролететь сквозь арку?
Answer: 03.1 Arch — nowhere in the instructions is not found, where is it written what is the minimum distance between objects, below the Phantom4 decided to fly between them, not to avoid them rising above? IT IS AN OPEN QUESTION.
Ответ: 03.1 Арка — нигде в инструкции не нашёл, где написано какое минимальное расстояние между объектами, чтобы коптер решил пролететь между ними, а не облетить их поднявшись выше? ВОПРОС ОТКРЫТЫЙ.
Question: 04. What is the reaction of the Phantom 4, in a situation when to go right at him, and from behind the Phantom 4 wall that it doesn't know.
Вопрос: 04. Как поведёт себя Phantom 4, если идти на него, а сзади за ним стена, о которой он незнает?
Answer: 04. The movement of the object in the direction of the Phantom 4 — reading the manual did not understand, what will be the reaction of the AirCraft, if you go right at it, when his 2 camera of Obstacle Sensing System focused on you (on approaching the object of sufficient size)? IT IS AN OPEN QUESTION.
Ответ: 04. Движение объекта по направлению на коптер — прочитав инструкцию так и не понял, какая будет реакция у коптера, если идти на него, когда его 2 камеры датчики распознавания направлены на тебя? ВОПРОС ОТКРЫТЫЙ.
Foolishly staggered back and crashed against the wall? Or slightly rising up? Again, not seeing that at the top...
Сдуру попятится назад и разобьётся об стену? Или чуть-чуть подымится вверх? Опять же не видя того что вверху...
Question: 05. What is the reaction of the Phantom 4, in a situation when it sees him flying to meet the ball?
Вопрос: 05. Как поведёт себя Phantom 4, если бросить ему на встречу мяч?
Answer: 05. About flying the ball, most likely the same story as with mesh netting — the subject is too small and moves too fast, to get to see, recognize, and react.
Ответ: 05. Про летящий мяч, скорее всего таже история что и с сеткой рабицей — объект слишком маленький и движется слишком быстро, чтобы успеть его заметить, распознать, и среагировать.
Question: 05.1 Is Phantom4 able to see danger of the motion object, to act in self-preservation?
Вопрос: 05.1 В состоянии ли он увидеть ДВИЖУЩУЮСЯ опасность, для самосохранения?
Answer:
Ответ:
Question: 05.2 What is the minimum size of the objects moving on the ground and in the air, to be noticed Phantom 4?
Вопрос: 05.2 Какого минимального размера должны быть объекты движущиеся по земле и в воздухе, чтобы быть замеченой Phantom4?
Answer:
Ответ:
Question: 05.3 But if not the ball, and say a big truck coming right at Phantom4, will there be any reaction from the AirCraft?
Вопрос: 05.3 Но если не мяч, а скажем большой грузовик едет прямо на него, будет ли какая-то реакция у коптера?
Answer:
Ответ:
Question: 06. What is the reaction of the Phantom 4, in a situation when to go home point (Automatic return to home). Wouldn't it be crazy to fly up not knowing that above it?
Вопрос: 06. Как поведёт себя Phantom 4, при возврате домой (не будет ли со всей дури взлетать вверх не зная что над ним)?
Answer: 06. Return-to-Home (RTH) — THIS IS SOMETHING THAT CANNOT BE FORGIVEN DJI, what I described can and SHOULD fix in the firmware. The AirCraft when you turn on RTH, SHOULD NOT fly vertically upwards to a predetermined height return — and needs to climb gradually in the air corridor which it sees using Obstacle Sensing.
Ответ: 06. Return-to-Home (RTH) — ЭТО ТО ЧТО НЕЛЬЗЯ ПРОСТИТЬ DJI, описанное мной можно и НУЖНО исправить в Прошивке. Коптер при включении RTH, НЕ ДОЛЖЕН взлетать вертикально вверх на заданную высоту возврата, а должен набирать высоту постепенно в том воздушном коридоре, который он видит используя Obstacle Sensing.
Question: 06.1 Like previous generation of quadcopters with all the dope soar up at high speed, forgetting the fact that he has eyes that look forward?
Вопрос: 06.1 Как и прошлые поколения квадрокоптеров со всей дури рванёт вверх, забыв о том, что у него есть глаза которые смотрят вперёд?
Question: 06.2 Or Phantom4 will be wise enough to gain altitude when returning home gradually, rising slowly in the air corridor that it sees?
Вопрос: 06.2 Или у него хватит ума набирать высоту при возрвате домой постепенно, медленно поднимаясь в воздушном коридоре который он видет?
Answer:
Ответ:
Question: 07. As in all these cases, the Phantom 4 will behave at night?
Вопрос: 07. Как Phantom 4 поведёт себя во всех этих ситуациях ночью?
Question: 07.1 Sensor recognition obstacles requires sufficient lighting? Or the recognition sensor anyway night or day?
Вопрос: 07.1 Требует ли датчик распознавания препятствия наличия достаточного освещения? Или ему всё равно ночь или день?
Answer: 07.1 Night to detect obstacles Phantom 4 CAN'T, since Phantom are using the 2 CAMERAS, NOT the ULTRASONIC SENSOR.
Ответ: 07.1 Ночью распознать препятствия Phantom 4 НЕ СМОЖЕТ, поскольку используется КАМЕРЫ, а НЕ УЛЬТРАЗВУКОВОЙ СЕНСОР.
Total.
Obstacle recognition will only work if there is good lighting and when the possible obstacles are ahead, are not transparent objects like glass.
Smart RTH, Low Battery RTH and Failsafe RTH — while that is a VERY DANGEROUS MODES, as they can good intentions then to smash Your AirCraft when You least expect it!
Low Battery RTH: history of this mode
I have had a case under the same walnut as on the picture with the Ferrari, when I was going to landing inspire1 on the side of the road, suddenly worked Low Battery RTH and the copter in a moment soared to 50 meters flying a few meters from the branches of the walnut and power lines. Just got lucky.
After all, while I chose a place to land, I flew under the walnut and under electrical transmission lines, if worked Low Battery RTH a few seconds before — the AirCraft would have crashed.
I sincerely hope for the prudence of DJI engineers, they will finalize all the modes Return-to-Home, so the AirCraft did not take off at lightning speed up, and gained altitude slowly moving in the space in which he sees obstacles.
I hope for understanding and support of AirCraft owners in this matter.
Итог.
Распознавание препятствий будет работать, только в случае достаточного освещения и когда возможные препятствия возникают впереди, при этом не являются прозрачными объектами вроде стелка.
Smart RTH, Low Battery RTH and Failsafe RTH — пока что являются ОЧЕНЬ ОПАСНЫМИ РЕЖИМАМИ, поскольку могут из благих побуждений разбить Ваш коптер тогда, когда Вы этого совсем не ждёте!
Low Battery RTH: история с этим режимом
У меня был случай, под тем самым орехом, что на картинке с феррари, когда я собирался садить inspire1 на обочине дороги, вдруг сработал Low Battery RTH и коптер в мгновение взмыл на 50 метров пролетев в считанных метрах от веток ореха и линий электропередач. Просто повезло.
Ведь пока я выбирал место для посадки я пролетал и под орехом и под линиями электро передач, сработай Low Battery RTH на несколько секунд раньше и коптер бы разбился.
Искренне надеюсь на благоразумие инженеров DJI, что они дорабатают все режимы Return-to-Home так, чтобы коптер не взлетал молниеносно вверх, а набирал высоту постепенно двигаясь в том пространстве в котором он видит препятствия.
Надеюсь на понимание и поддержку пользователей коптеров в этом вопросе.
All illustrations this is just the author's imagination on the theoretically possible features of the Phantom.
Все иллюстрации это лишь фантазии автора на теоретически возможный функционал Phantom.
If something of the listed features Phantom can not, but can be corrected — need to modify the firmware (in the first place: function of the automatic Return-to-Home).
Если что-то из этого не умеет, но можно исправить программно — нужно доработать прошивку (это относится к функции возврата домой).
If something of the listed features Phantom can not, and to fix it in the Phantom 4 cannot please take into account the wishes to the DJI Phantom 5.
Если что-то из этого не умеет, и исправить это в Phantom 4 нельзя — просьба учесть пожелания в Phantom 5.
|
|