problème nacelle Mavic air et molette télécommande
4112 3 2021-2-6
Uploading and Loding Picture ...(0/1)
o(^-^)o
ades83
New

South Africa
Offline

Bonjour, j'ai un problème avec la nacelle de mon mavic air et la molette de la télécommande.
Quand le drone est en l'air et que je veux faire pivoter la camera avec la molette de la télécommande, mon drône se met à aller à gauche ou adroite.
J'ai mis toutes les mises a jours et rien ne change.
quelqu'un à déjà eu ce problème ?
2021-2-6
Use props
DJI Gamora
Administrator

Online

Hi, ades83. Thanks for reaching out! Our apologies for the difficulties you're encountering. If you have not tried, we recommend performing a firmware refresh on both the aircraft and the remote via the DJI Assistant 2. After that, do a quick remote calibration using the DJI GO 4.
2021-2-7
Use props
djiuser_qlXWD2rECFP2
New

France
Offline

DJI Gamora Posted at 2021-2-7 00:04
Hi, ades83. Thanks for reaching out! Our apologies for the difficulties you're encountering. If you have not tried, we recommend performing a firmware refresh on both the aircraft and the remote via the DJI Assistant 2. After that, do a quick remote calibration using the DJI GO 4.
https://youtu.be/XPmWvxeSp7E

Bonjour,
J’ai le même souci avec mon DJI mini 2, la molette de la radiocommande ne fonctionne pas lors du démarrage du drone et elle n’est pas détectée lors de l’étalonnage de la télécommande. J’ai fait le refresh du drone et de la télécommande et ça ne fonctionne toujours pas.
Que faire dans ce cas-là ?
Merci
2023-3-18
Use props
DJI Gamora
Administrator

Online

djiuser_qlXWD2rECFP2 Posted at 3-18 07:40
Bonjour,
J’ai le même souci avec mon DJI mini 2, la molette de la radiocommande ne fonctionne pas lors du démarrage du drone et elle n’est pas détectée lors de l’étalonnage de la télécommande. J’ai fait le refresh du drone et de la télécommande et ça ne fonctionne toujours pas.
Que faire dans ce cas-là ?

Hi, djiuser_qlXWD2rECFP2. Thank you for reaching out. We're sorry for the unpleasant experience. In this kind of situation, since the wheel is not being detected during calibration, please consider sending the unit in for a proper diagnosis. You can contact our support team to start up a ticket at https://www.dji.com/support. Also, the warranty can be applied depending on the outcome of the damage assessment including the warranty period of your unit. Thank you for your understanding and support
2023-3-23
Use props
Advanced
You need to log in before you can reply Login | Register now

Credit Rules