Déconnection en vol
1151 2 2021-3-25
Uploading and Loding Picture ...(0/1)
o(^-^)o
John-Mac
New
France
Offline

Bonjour, aujourd'hui je viens de perdre la connection à mon Mavic Air en vol . Il est revenu au point de départ et il est resté à @ m de hauteur en vol stationnaire. J'ai reussi à l'attraper et a le retourner afin de le recuperer. Pouvez vous me dire ce qu'il c'est passé ? Mon telephone comme mon drone sont a jour .  Merci de votre aide. Jean-Marc
2021-3-25
Use props
DJI Stephen
DJI team
Offline

Hello there John-Mac. I am sorry for the trouble this has caused and thank you for reaching out. May we know what is the model of the mobile device you are using please and can you please try flying your DJI Mavic Air to a different location to see if the issue will still persist? The said DJI drone might have picked up magnetic interference from the area. That might be the reason why you are experiencing these issues. In addition, I will post an official DJI tutorial video on DJI Remote Controller Antenna Best Practices. Thank you.

2021-3-25
Use props
John-Mac
New
France
Offline

Bonjour ? merci de votre réponse rapide. J'ai un Mavic Air 1 et j'ai perdu sa connexion derrière un bâtiment commercial dans lequel il y avait certainement du Wifi ce qui d'après votre vidéo est le pire des scénarios ! Merci encore et bonne journée!
2021-3-25
Use props
Advanced
You need to log in before you can reply Login | Register now

Credit Rules