Hello everyone, I have had the same problem with my batteries for almost a year.
Batteries aged 3 and 2 years, never shocks. My P4P like new and a hundred recharges per battery. I think that when the battery heats up, the plastic formwork cannot withstand thermal stress. So badly problems of resistance and quality of the material.
What I would like to know is that the resistance to swelling is reduced, is there a risk of blocking in its housing (lower resistance), or safety in case of temperature rise. I think this problem is known to DJI, since I know of several remote pilots having this same problem and who have pointed out the risks.
DJI should review the material and why not a standard exchange knowing that they have the flight data and can monitor the compliance with the use of drones.
Have a lovely day everybody.
Bonjour à tous, j’ai le même problème sur mes batteries depuis presque 1 an. Batteries âgées de 3 et 2 ans, jamais de chocs. Mon P4P comme neuf et une centaine de recharges par batterie. Je pense qu’n vol quand la batterie chauffe, le coffrage plastique ne supporte pas les contraintes thermiques. Donc mal problèmes de résistance et qualité de la matière. Ce que je voudrai savoir, c’est que la résistance au gonflement est amoindrie, y a t’il un risque de blocage dans son logement (résistance moindre), ou de la sécurité en cas de montée en température. Je pense que ce problème est connu de DJI, puisque je connais plusieurs télé pilotes ayant ce même problème et qui ont signalé les risques. DJI devrait revoir la matière et pourquoi pas un échange standard sachant qu’ils ont les données des vols et peuvent contrôler le respect de l’utilisation des drones. Bonne journée à tous.
|