problem dji mic in samsung note 20 ultra
4438 13 2022-5-9
Uploading and Loding Picture ...(0/1)
o(^-^)o
marcelo1978
lvl.1

Brazil
Offline

caros senhores .

hoje muito feliz por ter recebido mais um produto dji hoje, dessa vez recebi dji mic, porém ao usar notei que DJI MIC 4vfzk3s0000603
NÃO FUNCIONOU, liga e está funcionando, mas não aceita meu samsung note 20 ultra smarthphone.
Vi em vários fóruns que existem muitos problemas de compatibilidade com smartphones samsung com a porta usb-c.
Ele reconhece com dispositivo de armazenamento e não reconhece como dispositivo de microfone.
por favor, solicite ajuda do dji para mim e outros amigos com este problema.

lembrando do meu problema co dji mic 4vfzk3s0000603

não funciona como um microfone na porta usb-c de dispositivos samsung note 20 ultra.
dji mic é reconhecido como armazenamento de memória.
Solicito atualização de firmware ou solução de microfone dji apropriado.
2022-5-9
Use props
DJI Mindy
Administrator
Flight distance : 7 ft
  • >>>
Offline

Hi there, may I confirm if you mean the notification center will display that 'DJI U disk' has been identified? Could you please open the mobile phone's 'recording software', enable the software's recording function, and click the transmitter's microphone to check whether the video waveform has changed synchronously?
2022-5-10
Use props
marcelo1978
lvl.1

Brazil
Offline

dji, shows volume VU ok, but android on samsung note 20 ultra doesn't work... it looks like a pendrive connected, and not how it should be a microphone... i think dji should release a correction firmware because they are a lot of the problem reports on the internet, many people have been suffering from this problem.
2022-5-10
Use props
marcelo1978
lvl.1

Brazil
Offline

dji, shows volume VU ok, but android on samsung note 20 ultra doesn't work... it looks like a pendrive connected, and not how it should be a microphone... i think dji should release a correction firmware because they are a lot of the problem reports on the internet, many people have been suffering from this problem.
2022-5-10
Use props
djiuser_ldWwEtIV00ul
New

Netherlands
Offline

marcelo1978 Posted at 5-10 08:13
dji, shows volume VU ok, but android on samsung note 20 ultra doesn't work... it looks like a pendrive connected, and not how it should be a microphone... i think dji should release a correction firmware because they are a lot of the problem reports on the internet, many people have been suffering from this problem.

I have the same problem on my Samsung Galaxy S10 Plus! If I record it shows "recording audio via USB microphone" and then when I play it back I hear nothing
2022-5-10
Use props
djiuser_qIujwKq9tj5w
lvl.2
United Kingdom
Offline

Samsung Note 20 Ultra here mic is dead silent as well... that's kind of weird, especially that DJI published a file with compatible devices in the download section and that specific phone is on the list...
PS: I have updated the firmware on mic to the latest which was released today but still no changes.
2022-5-11
Use props
Portu Geek
New

Bolivia
Offline

Samsun Note 10 Plus el micrófono no funciona (Aparece como Usb) pero no graba nada, todo sale en silencio.
He actulizado el Firmware en el micrófono hasta el más reciente y el problema sigue. Por favor den una solución a estos problemas de compatibilidad.
2022-6-27
Use props
Portu Geek
New

Bolivia
Offline

Samsun Note 10 Plus el micrófono no funciona (Aparece como Usb) pero no graba nada, todo sale en silencio.
He actulizado el Firmware en el micrófono hasta el más reciente y el problema sigue. Por favor den una solución a estos problemas de compatibilidad.
2022-6-27
Use props
djiuser_PsYshTFMoFB7
New

United Kingdom
Offline

djiuser_ldWwEtIV00ul Posted at 5-10 23:10
I have the same problem on my Samsung Galaxy S10 Plus! If I record it shows "recording audio via USB microphone" and then when I play it back I hear nothing

Hi, I am facing the same problem with my Samsung galaxy s10. Did you find any solution for this. Thanks.
2022-8-1
Use props
djiuser_lfrkoMeLFe0t
New

Colombia
Offline

I have the same problem ... my note 20 ultra is not working with DJI mic ... I have tried with the new actualization ... but anything is possible ... somebody help me ... when I record the video the audio is in silence ...
2022-11-10
Use props
djiuser_Qsd54am5EBaa
New

Brazil
Offline

Olá... estou enfrentando o mesmo problema com o meu Note 20 Ultra, o dispositivo abre como armazenamento e não como microfone. Quando eu faço uma gravação de vídeo aparece a notificação que a captação de áudio está sendo feita por um dispositivo USB, mas não é isso que acontece... Solicito providências urgentes senão serei obrigado a devolver o produto!!
2022-11-26
Use props
djiuser_hYCFyY5ENXV6
New

Colombia
Offline

djiuser_Qsd54am5EBaa Posted at 2022-11-26 16:50
Olá... estou enfrentando o mesmo problema com o meu Note 20 Ultra, o dispositivo abre como armazenamento e não como microfone. Quando eu faço uma gravação de vídeo aparece a notificação que a captação de áudio está sendo feita por um dispositivo USB, mas não é isso que acontece... Solicito providências urgentes senão serei obrigado a devolver o produto!!

Pudiste resolver el problema? Me pasa lo mosmo
2023-2-6
Use props
djiuser_hYCFyY5ENXV6
New

Colombia
Offline

djiuser_Qsd54am5EBaa Posted at 2022-11-26 16:50
Olá... estou enfrentando o mesmo problema com o meu Note 20 Ultra, o dispositivo abre como armazenamento e não como microfone. Quando eu faço uma gravação de vídeo aparece a notificação que a captação de áudio está sendo feita por um dispositivo USB, mas não é isso que acontece... Solicito providências urgentes senão serei obrigado a devolver o produto!!

Como solicionaste el problema?
2023-2-6
Use props
djiuser_FcAs9Wrf86vP
New

Brazil
Offline

Bom dia, estou extremamente decepcionada . O DJI mic parou de gravar o aúdio.  O dispositivo abre como armazenamento e não como microfone. Pelo que vejo no fórum é um problema de vários. Alguma resposta foi dada pela empresa? Alguém conseguiu solucionar o problema?
4-16 05:37
Use props
Advanced
You need to log in before you can reply Login | Register now

Credit Rules