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Dji Mini 2 acquistato usato/vecchio account
7851 22 2023-2-27
Uploading and Loding Picture ...(0/1)
o(^-^)o
renzo1980
lvl.2
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Bongiorno ho acquistato un dji mini 2 e risulta ancora associato all'account del vecchio proprietario. Posso in qualche modo scollegarlo io o deve per forza dissociarlo il vecchio proprietario dal suo account ? Grazie
2023-2-27
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DJI Tony
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Hi there. Thanks for reaching out. Kindly note that only the account holder has permission to unbind the drone with the account. This limitation is used to protect the ownership of the product. Once the unbinding is done, you can then bind it to your own. And to unbind it, the previous owner only needs to log in to the DJI Fly App, go to Profile>Device Management>Account and Device>Remove Device From Account. There is no need to connect the aircraft for this process. Should you have further concerns, please reach back here at DJI Forum. Thank you, and have a nice day.
2023-2-28
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djiuser_NJU5b34gawtm
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Flight distance : 14459 ft

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Ciao a tutti.
Ho un grosso problema.
Ho comprato un dji mini 2 da un ragazzo.
Purtroppo non ha scollegato il drone dal suo account.
Adesso il venditore non mi risponde più ai messaggi. Non so per quale motivo. Che vantaggi potrebbe avere?
Posso allegare anche gli screenshot delle conversazioni. Potete darmi una mano ?
Grazie
2023-8-4
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Ziusalis
lvl.1

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Mi trovo nella stessa situazione purtroppo se il vecchio proprietario non disdocia il drone abbiamo un costosissimo soprammobile
Io credo che fornendo , come nel mio caso la fattura del suo acquisto ci siano pochi dubbi sulla proprietà
2023-9-6
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DJI Tony
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Ziusalis Posted at 9-6 09:02
Mi trovo nella stessa situazione purtroppo se il vecchio proprietario non disdocia il drone abbiamo un costosissimo soprammobile
Io credo che fornendo , come nel mio caso la fattura del suo acquisto ci siano pochi dubbi sulla proprietà

Hi there, Ziusalis. Thank you for reaching out. If you fail to contact the previous owner, please reach out to our DJI support using the following link: https://www.dji.com/it/support?site=brandsite&from=nav. Make sure to keep your proof of purchase as it will be needed. Have a great day ahead.
2023-9-8
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DJI Tony
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djiuser_NJU5b34gawtm Posted at 8-4 08:30
Ciao a tutti.
Ho un grosso problema.
Ho comprato un dji mini 2 da un ragazzo.

Hello there. Sorry about the experience. We can definitely help you. If the previous owner is not reachable, please feel free to reach us by going to our DJI Support page at: https://www.dji.com/it/support. We appreciate your patience. Have a great day ahead.
2023-9-8
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djiuser_bGhVHph3CYp8
lvl.1

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Ziusalis Posted at 9-6 09:02
Mi trovo nella stessa situazione purtroppo se il vecchio proprietario non disdocia il drone abbiamo un costosissimo soprammobile
Io credo che fornendo , come nel mio caso la fattura del suo acquisto ci siano pochi dubbi sulla proprietà

Salve, ma quindi non c'è un modo per eliminare il vecchio account senza il vecchio proprietario? E cosa si risolve con l'assistenza? Se si resetta il drone l'account sparisce? Se una persona acquista un drone ad esempio su marketplace o subito.it come si risolve senza una fattura?
2023-10-13
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DJI Tony
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djiuser_bGhVHph3CYp8 Posted at 10-13 11:11
Salve, ma quindi non c'è un modo per eliminare il vecchio account senza il vecchio proprietario? E cosa si risolve con l'assistenza? Se si resetta il drone l'account sparisce? Se una persona acquista un drone ad esempio su marketplace o subito.it come si risolve senza una fattura?

Hello there. We advise contacting the seller first to unbind it from their end because you need access to their account to do it. If you can't contact the seller we will help you contact them. Please don't hesitate to use our support page on DJI's official website: https://support.dji.com/. Have a great day ahead.
2023-10-22
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Baddy
lvl.1

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DJI Tony Posted at 10-22 02:47
Hello there. We advise contacting the seller first to unbind it from their end because you need access to their account to do it. If you can't contact the seller we will help you contact them. Please don't hesitate to use our support page on DJI's official website: https://support.dji.com/. Have a great day ahead.

E se il proprietario è deceduto? Come si può rimuovere il drone dall'account?
2023-11-14
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DJI Tony
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Baddy Posted at 11-14 14:58
E se il proprietario è deceduto? Come si può rimuovere il drone dall'account?

Hi there. You can contact us for help from our support page at  https://www.dji.com/support> Make sure to keep your proof of purchase as it will be needed. Have a great day ahead.
2023-11-15
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fanscc42d733
lvl.1
Flight distance : 22874 ft
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Salve, ho un DJI Mavic 3 Pro che vorrei vendere per inutilizzo. È ancora in garanzia legale Nital Italia fino al 29/11/25. Per venderlo e far valere per il nuovo proprietario la garanzia residua devo allegare obbligatoriamente lo scontrino di acquisto oppure la garanzia è legata al numero di serie del drone e viene trasferita in automatico al nuovo proprietario quando lo associa al suo account.
Grazie
5-22 23:55
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DJI Tony
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fanscc42d733 Posted at 5-22 23:55
Salve, ho un DJI Mavic 3 Pro che vorrei vendere per inutilizzo. È ancora in garanzia legale Nital Italia fino al 29/11/25. Per venderlo e far valere per il nuovo proprietario la garanzia residua devo allegare obbligatoriamente lo scontrino di acquisto oppure la garanzia è legata al numero di serie del drone e viene trasferita in automatico al nuovo proprietario quando lo associa al suo account.
Grazie

Hi there. Yes, you can provide the proof of purchase for future reference. The warranty is indeed linked to the drone. You can check it here: https://service.dji.com/active/info[/url. Please remember to unbind your account from the aircraft to allow the new user to bind it to their account. Have a nice day.
5-23 02:20
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fanscc42d733
lvl.1
Flight distance : 22874 ft
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DJI Tony Posted at 5-23 02:20
Hi there. Yes, you can provide the proof of purchase for future reference. The warranty is indeed linked to the drone. You can check it here: https://service.dji.com/active/info[/url. Please remember to unbind your account from the aircraft to allow the new user to bind it to their account. Have a nice day.

Grazie per la tua disponibilità
5-25 07:13
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DJI Tony
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fanscc42d733 Posted at 5-25 07:13
Grazie per la tua disponibilità

You are most welcome. Please feel free to reach us if you have further concerns. Have a great day ahead.
5-27 02:34
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MarioPappa
lvl.1
Flight distance : 125072 ft
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Salve, ho comprato un Mini 2 usato. Il vecchio proprietario ha eseguito l’unbinding dal suo account. Se provo ad associarlo al mio account ricevo il seguente errore dall’app DJI Fly: Firmware del drone scaduto, aggiornare il firmware e riprovare.
Il drone ha l’ultimo firmware installato 1.7.200

Cosa posso fare?
Grazie
8-7 13:51
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DJI Natalia
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MarioPappa Posted at 8-7 13:51
Salve, ho comprato un Mini 2 usato. Il vecchio proprietario ha eseguito l’unbinding dal suo account. Se provo ad associarlo al mio account ricevo il seguente errore dall’app DJI Fly: Firmware del drone scaduto, aggiornare il firmware e riprovare.
Il drone ha l’ultimo firmware installato 1.7.200

Hi there, thank you for reaching out and we do apologize for the trouble caused. Could you please try refresh the firmware using DJI fly App and check if it works. If the issue still persists, kindly share us a screenshot of the error or a video recording for us to forward it to our engineering team and check further on this for you.

thank you for your understanding and support!
8-8 00:36
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MarioPappa
lvl.1
Flight distance : 125072 ft
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DJI Natalia Posted at 8-8 00:36
Hi there, thank you for reaching out and we do apologize for the trouble caused. Could you please try refresh the firmware using DJI fly App and check if it works. If the issue still persists, kindly share us a screenshot of the error or a video recording for us to forward it to our engineering team and check further on this for you.

thank you for your understanding and support!

Hi, thanks for answer.
Drone still have the latest firmware.
I can’t put video here, only screenshoot from the DJI app. Where can i send video?
8-8 01:27
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DJI Natalia
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MarioPappa Posted at 8-8 01:27
Hi, thanks for answer.
Drone still have the latest firmware.
I can’t put video here, only screenshoot from the DJI app. Where can i send video?

Hi there, thank you for the response. May I confirm if the firmware version has been refreshed and kindly restart the product one the firmware is refreshed.

Also you may share us the video recording through private message .

Thank you for your continued support!
8-8 01:37
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MarioPappa
lvl.1
Flight distance : 125072 ft
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I've already refreshed the firmware through DJI Assistant 2, same error.
Send the link of the video by PM.
8-8 02:16
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DJI Natalia
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MarioPappa Posted at 8-8 02:16
I've already refreshed the firmware through DJI Assistant 2, same error.
Send the link of the video by PM.

Thank you for the update and we'll forward your video to our engineering team for further check. Will get back to you as soon as we receive the update from the  relevant team .

Your patience is greatly appreciated and thank you for your valued support!
8-8 02:34
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MarioPappa
lvl.1
Flight distance : 125072 ft
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Thanks!
8-8 04:13
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djiuser_kswMiMm1bnVk
lvl.1
Flight distance : 22077 ft

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DJI Tony Posted at 2023-11-15 02:06
Hi there. You can contact us for help from our support page at  https://www.dji.com/support> Make sure to keep your proof of purchase as it will be needed. Have a great day ahead.

io ho avuto questo problema, drone acquistato usato pagato con bonifico bancario, ho scritto a dji, inviato il bonifico, dal momento che il venditore non risponde più alle mail a me dji dice che se non risponde lui non me lo disconnettono, in pratica mi trovo un drone che non posso associare, il venditore non risponde e l'assistenza dji dice che se lui non risponde non disconnettono quindi il drone pagato non sarà mai mio a meno che non vado a denunciarlo alle forze dell'ordine.....per 200 euro.
in questo caso l'assistenza fa schifo
8-27 04:00
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DJI Tony
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djiuser_kswMiMm1bnVk Posted at 8-27 04:00
io ho avuto questo problema, drone acquistato usato pagato con bonifico bancario, ho scritto a dji, inviato il bonifico, dal momento che il venditore non risponde più alle mail a me dji dice che se non risponde lui non me lo disconnettono, in pratica mi trovo un drone che non posso associare, il venditore non risponde e l'assistenza dji dice che se lui non risponde non disconnettono quindi il drone pagato non sarà mai mio a meno che non vado a denunciarlo alle forze dell'ordine.....per 200 euro.
in questo caso l'assistenza fa schifo

Hi there.We are very sorry to hear about this issue.
In order to protect our customers' legal rights and data privacy security, it is needed to perform unbinding via the associate account.
Our colleague also tried to contact the original owner, but no response was received.
We are very sorry to inform this and can only advise you to contact the original owner or seller for assistance in unbinding. The direct seller has the responsibility to make sure everything works fine before selling to other customers. We sincerely apologize for this situation.
If you have other questions in the future, please feel free to contact us.
8-28 01:12
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