i can't update my RONIN S firmware
841 0 2023-4-19
Uploading and Loding Picture ...(0/1)
o(^-^)o
Albertodrone
lvl.1
Flight distance : 32648 ft
France
Offline

Hello,

A few months ago, I tried several times to update the firmware of my Ronin S, but after wasting a lot of my time, I gave up. Recently, I purchased a Focus MOTOR follow focus, but to make it work with my Ronin S, an update is required. The red light on my follow focus wheel flashes 2 times and the manual instructs me to update the various components.

However, the problem I encountered a few months ago is still the same today.... IMPOSSIBLE TO UPDATE AND THE PROCEDURE STOPS AT 99%. This upgrade is over a year old, but the problem remains the same.... How is this possible from a company like DJI... I own an Inspire 2, a Matrice 210, an Air 2S, and I have never encountered this kind of problem with drones.

Why is an update for a much simpler device so difficult to implement? I am attaching my log files and screenshots.

Please find a solution for us.
Thanks
Alberto

LOGS

screenshot

PS: I have already tried all the procedures mentioned above...such as plugging in and unplugging, changing cables, changing computers, changing systems (Windows, Mac), leaving it on, turning it off, installing an older version first... In short, I have tried EVERYTHING, so please do not send me a message asking me to do the same thing again.

Please give us a correct and final solution that works because we are professionals, and this penalizes us and wastes our time in our work.



bonjour,
Il y a quelques mois, j'ai essayé à plusieurs reprises de mettre à jour le firmware de mon ronin S et après avoir perdu beaucoup d'heures de mon temps, j'ai laissé tombé.
Dernièrement, j'ai fait l'acquisition d'un follow focus Focus MOTOR mais pour pouvoir le faire fonctionner avec mon ronin S, une mise à jour est nécessaire. La lumière rouge de ma roue follow clignote 2 fois et il est demandé dans le mode d'emploi de mettre à jour les différents éléments.
Mais le problème rencontré il y a quelques mois est encore aujourd'hui encore le même.... IMPOSSIBLE DE FAIRE LA MISE A JOUR ET ARRET DE LA PROCEDURE A 99%.
Cet upgrade date d'il y a plus d'un an mais le probleme reste encore le même... Comment cela est il possible de la part d'une entreprise comme DJI... Je possède un inspire 2, un matrice 210, un air 2s et je n'ai jamais rencontré ce genre de problème avec les drones.
Pourquoi une mise à jour pour un appareil beaucoup plus simple est il si compliqué à mettre en place.
Je mets en lien mes fichiers logs et capture d'écran.
Merci de trouver une solution svp.

PS: j'ai effectué toutes les procédures déja décrites plus haut...A savoir brancher, débrancher, changer de cable, changer d'ordinateur; changer de systeme (windows , mac), en laissant allumé, en laissant éteint, en mettant une version plus ancienne avant... Bref, j'ai TOUT essayé donc ne m'envoyez pas s'il vous plait un message où on me demande de refaire les même chose.
Donnez nous une solution finale correcte et qui fonctionne car nous sommes des professionnels et cela nous pénalise et nous fait perdre du temps dans notre travail.

2023-4-19
Use props
Advanced
You need to log in before you can reply Login | Register now

Credit Rules