ROSTOVisualFX
lvl.4
Flight distance : 123104 ft
Russia
Offline
|
How to discharge your Intelligent Flight Battery:
To effectively calibrate the battery capacity, it is recommended to charge and discharge the battery thoroughly for every 10 charge-and-discharge cycle. User should install the battery onto the aircraft and then power on the aircraft to initiate the discharge process, discharge the battery until the aircraft is powered off automatically. User should then fully charge the battery to ensure the battery is working at its optimal.
Slow: Place the Intelligent Flight Battery into the inspire 1 Pro's Battery Compartment and power it on. Leave it on until there is less, than 5% of power left, or until the battery can no longer be turned on. Launch the DJI GO app to check battery level.
Rapid: Fly the inspire 1 Pro outdoors until there is less then 5% of power left, or until the battery can no longer be turned on.
(For Russian users and professionals)
Как выполнять разрядку Intelligent Flight Battery:
Для эффективной калибровки емкости аккумулятора, рекомендуется тщательно разряжать аккумулятор после каждых 10 циклов заряда и разряда. Пользователь должен установить аккумулятор в квадрокоптер, и затем включить птиание inspire 1, чтобы начать процесс разрядки, разрядка батареи до тех пор, пока квадрик автоматически выключится. Затем пользователю следует полностью зарядить аккумулятор, чтобы обеспечить оптимиальную работу аккумулятора и корректную информацию об оставшемся заряде.
Медленный способ: Установите Intelligent Flight Battery в баттарейный отсек Inspire 1 и включите его. Оставьте коптер включенным, до тех пор пока аккумулятор не разрядиться ниже 5% или пока аккумулятор не может быть включен. Запутите DJI Go приложение, чтобы проверить уровень заряда батареи.
Быстрый способ: Летать на inspire 1 на открытом пространстве, совершить посадку при 15% и остаток досадить на земле на холостом ходу до уровня ниже 5% или до тех пор, пока аккумулятор не может быть включен.
-----------------------------------------
As I understand it, for the discharge battery I just need to insert the battery in the inspire 1, and to power on the aircraft (without starting the motors) and leave until he shuts down — this will mean a complete discharge. Better to do it without a X3 gimbal? Because I feel sorry for the way camera heated from overheating.
I have a question: the calibration of the battery must be done immediately after flashing 1.3, or can I just put the 1.8 and then to calibrate?
Or need to upgrade everything to 1.3, to make the category up to 5% of all 4 batteries, charge the battery again to 100% and then update to 1.8?
(For Russian users and professionals)
Насколько я понял, для разряда нужно просто вставить батарею в inspire 1, и включить воздушное судно (не запуская двигатели) и оставить пока сам не выключится — это и будет означать полную разрядку. Лучше делать это без камеры? Т.к. мне жалко то как она раскаляется от перегрева.
У меня остался вопрос: калибровку батарей необходимо обязательно делать сразу после прошивки 1.3, или можно сразу поставить 1.8 а потом уже провести калибровку?
Или нужно обновить всё до 1.3, сделать разряд до 5% всех 4х баттарей, зарядить баттареи снова до 100% и только потом обновлять до 1.8?
|
|