Please select Into the mobile phone version | Continue to access the computer ver.
[Update] Am i being Naive? Yes. Newegg orders will ship Dec 15
7549 180 2016-11-13
Uploading and Loding Picture ...(0/1)
o(^-^)o
ferrari-458-ut
lvl.2

United States
Offline

On NewEgg it says "Sold and Shipped by DJI Official Store", I think that says it all.  Good luck
2016-11-14
Use props
Schwavic
lvl.4

United States
Offline

ferrari-458-ut Posted at 2016-11-14 12:34
On NewEgg it says "Sold and Shipped by DJI Official Store", I think that says it all.  Good luck {:4 ...

Same as the first time it showed up on Newegg...  And most of those were delivered pretty quickly.
2016-11-14
Use props
MavicPro?
lvl.2
Flight distance : 1058330 ft
United States
Offline

phatee Posted at 2016-11-15 00:03
for serious?  even though it says Sold and Shipped by: DJI Official Store ?

this is false, this dude is obviously trolling. I ordered one this afternoon and called in to confirm, they said they cant confirm whether its in stock because its being purchased through the seller (DJI). I know what happens when you reach out to the DJI, so i didnt waste my breathe after that. Figured its a role of the dice and im hoping to receive either of my orders. Going to be interesting to see which one shows up first haha
2016-11-14
Use props
dana5
lvl.4
Flight distance : 14354 ft
United States
Offline

ferrari-458-ut Posted at 2016-11-15 04:34
On NewEgg it says "Sold and Shipped by DJI Official Store", I think that says it all.  Good luck {:4 ...

As I stated previously, it is sold by DJI, but through NewEgg's Marketplace (storefront for 3rd party sellers to sell direct to customers). In this, NewEgg is merely a storefront for the US DJI warehouse. It will ship directly from DJI, meaning DJI's US warehouse, and not from NewEgg's warehouse, or direct from DJI in China. This also explains why it takes an additional day or two for the order to process and ship. I am still confident, and I have nothing to lose, as I an always cancel.
2016-11-14
Use props
FrequentFlyer
Second Officer
United States
Offline

Newegg now says sold out!!
2016-11-14
Use props
fullswing
lvl.3

United States
Offline

FrequentFlyer Posted at 2016-11-14 13:20
Newegg now says sold out!!

I can't decide if that's a good sign or bad sign.
2016-11-14
Use props
fullswing
lvl.3

United States
Offline

Now it's back to showing 12/15 as well.
2016-11-14
Use props
dana5
lvl.4
Flight distance : 14354 ft
United States
Offline

fullswing Posted at 2016-11-15 05:40
I can't decide if that's a good sign or bad sign.

Well, if you ordered last night or this morning, it's a very GOOD sign. It means that DJI's US warehouse is now sold out un-allocated units.
2016-11-14
Use props
phatee
Second Officer
Flight distance : 36165 ft
United States
Offline

dana5 Posted at 2016-11-14 16:50
Well, if you ordered last night or this morning, it's a very GOOD sign. It means that DJI's US war ...

or someone didn't update their storefront with correct information, making it look like they have mavics in stock when they actually dont.  i hope i'm wrong because i did make place some orders..
2016-11-14
Use props
hallmark007
Captain
Flight distance : 7353976 ft
  • >>>
Hungary
Offline

It seems very strange that newegg will ship from US 4/10 days delivery, when Fedex or UPS takes only 2/3 days from China,
2016-11-14
Use props
phatee
Second Officer
Flight distance : 36165 ft
United States
Offline

hallmark007 Posted at 2016-11-14 16:53
It seems very strange that newegg will ship from US 4/10 days delivery, when Fedex or UPS takes only ...

maybe they're using UPS.
2016-11-14
Use props
Schwavic
lvl.4

United States
Offline

phatee Posted at 2016-11-14 13:53
or someone didn't update their storefront with correct information, making it look like they have m ...

"some orders"...?  Looking to flip on eBay?
2016-11-14
Use props
Schwavic
lvl.4

United States
Offline

hallmark007 Posted at 2016-11-14 13:53
It seems very strange that newegg will ship from US 4/10 days delivery, when Fedex or UPS takes only ...

They say 1-2 for processing the order, then add shipping.  Also note "ships from US."
2016-11-14
Use props
phatee
Second Officer
Flight distance : 36165 ft
United States
Offline

Schwavic Posted at 2016-11-14 16:55
"some orders"...?  Looking to flip on eBay?

yes. exactly.  
2016-11-14
Use props
hallmark007
Captain
Flight distance : 7353976 ft
  • >>>
Hungary
Offline

Schwavic Posted at 2016-11-14 22:57
They say 1-2 for processing the order, then add shipping.  Also note "ships from US."

It all seems like a bit of an enigma, like everything else, but santa won't let us down, or will he ?
2016-11-14
Use props
Schwavic
lvl.4

United States
Offline


Yeah, that's not greedy at all...
2016-11-14
Use props
robble
lvl.2

United States
Offline

Schwavic Posted at 2016-11-14 12:02
Yeah, that's not greedy at all...

a bit risky if in fact a large ship pull into port loaded with mavics and they are about to be distributed.
2016-11-14
Use props
Schwavic
lvl.4

United States
Offline


Oops, meant to respond to someone else.

Side note:  My brother's order was just cancelled, but mine is still holding.
2016-11-14
Use props
robble
lvl.2

United States
Offline

Schwavic Posted at 2016-11-14 12:17
Don't try to justify by stating it's risky...  You know it's not.

Side note:  My brother's order  ...

don't get your panties in a wad.  I'm not the one who ordered to resell.
2016-11-14
Use props
Saltybet
lvl.1
United States
Offline

Schwavic Posted at 2016-11-14 17:17
Don't try to justify by stating it's risky...  You know it's not.

Side note:  My brother's order  ...

What time did you order?
2016-11-14
Use props
MavicPro?
lvl.2
Flight distance : 1058330 ft
United States
Offline

just got an email form Newegg an hour ago - says the following:

"Thank you for shopping with Newegg Marketplace.
We do everything we can to ensure the best shopping experience possible. Occasionally due to complications that arise during the verification process, not every order is able to be processed when our system detects an error.
Unfortunately, during the verification process, your order has been voided and in return any authorized sales amount has been released for a refund immediately. It may take up to 3-5 business days for your issuing bank to make the funds available. You may wish to contact your bank or credit provider for more information."

Id assume this was a website error, or maybe its because of the email i sent to the seller asking "how its justified to send mine with the expedited shipping when i clearly see Newegg orders placed before mine and they havent received theirs" haha
2016-11-14
Use props
Schwavic
lvl.4

United States
Offline

robble Posted at 2016-11-14 14:18
don't get your panties in a wad.  I'm not the one who ordered to resell.

Sorry...  I responded too quickly, thinking you were phatee.
2016-11-14
Use props
FrequentFlyer
Second Officer
United States
Offline

dana5 Posted at 2016-11-15 05:50
Well, if you ordered last night or this morning, it's a very GOOD sign. It means that DJI's US war ...

Thats what i was gonna say. Good sign, I believe newegg shipped a batch of 50 early once a few Mavics were released.
2016-11-14
Use props
Schwavic
lvl.4

United States
Offline

Saltybet Posted at 2016-11-14 14:20
What time did you order?

8:51 PST...  Chatting with Newegg to see why my brother's was cancelled.  They said mine was charged.
2016-11-14
Use props
WmbLprM1NECl
lvl.2

United States
Offline

lightsout Posted at 2016-11-15 01:40
This is a hoax meaning pie in the sky marketing, this is not Newegg it is the Marketplace vender whi ...

In this case there is no USA made equivalent. So the effect would just be the Mavic would cost us 35% more.
2016-11-14
Use props
Saltybet
lvl.1
United States
Offline

Schwavic Posted at 2016-11-14 17:32
8:51 PST...  Chatting with Newegg to see why my brother's was cancelled.  They said mine was charg ...

705 AM Centeral here
2016-11-14
Use props
chuck9
lvl.2
United States
Offline

trance728 Posted at 2016-11-13 20:30
The only plus with Newegg is it appears that you are purchasing through DJI but won't be charged unt ...

My CC was charged the full price! I'm going to give that 5 bus days, and if i don't hear anything, I'll cancel the Newegg order.
2016-11-14
Use props
robble
lvl.2

United States
Offline

MavicPro? Posted at 2016-11-14 12:28
just got an email form Newegg an hour ago - says the following:

"Thank you for shopping with Neweg ...

It sounds more like newegg wasn't able to verify you were the legit owner of the credit card and therefor canceled.   Newegg has some of the strongest anti-identity theft procedures in place.  Hence many of us getting actual phone calls from the fraud department even when everything was in order.
2016-11-14
Use props
trance728
First Officer
Flight distance : 179738 ft
  • >>>
United States
Offline

Does anyone's status say anything other than Order Verification?
2016-11-14
Use props
Rocco12475
lvl.3

United States
Offline

I just got a conformation that my order is being processed and shipping!! yeppy!  
2016-11-14
Use props
trance728
First Officer
Flight distance : 179738 ft
  • >>>
United States
Offline

Proof? I find that hard to believe.
2016-11-14
Use props
Rocco12475
lvl.3

United States
Offline

trance728 Posted at 2016-11-15 07:23
Proof? I find that hard to believe.

Here mr. skeptical

Item List:
Item        Description       
Quantity
Unit Price
Extended Price
9SIAAWD4RB9978        DJI Mavic PRO FLY MORE COMBO Portable Collapsible Mini Drone       
1
$1,299.00
$1,299.00
NOTE        9SIAAWD4RB9978 is Price Match Qualified       
1
$0.00
$0.00


Payment Summary: Payment Term: Newegg Store Credit CardSubtotal: $1,299.00Tax: $0.00Gift Wrap: $0.00Shipping and Handling: $0.00EggPoints0.00Total Amount: $1,299.00


Expedited Shipping (3-5 days) Tracking Your Order: 62XXXXXXXXXXX

2016-11-14
Use props
Schwavic
lvl.4

United States
Offline

chuck9 Posted at 2016-11-14 14:54
My CC was charged the full price! I'm going to give that 5 bus days, and if i don't hear anything, ...

Mine's still at "pending" with my cc company...  But, Newegg said I was charged, not just held.  We'll see what happens.
2016-11-14
Use props
phatee
Second Officer
Flight distance : 36165 ft
United States
Offline

Rocco12475 Posted at 2016-11-14 18:26
Here mr. skeptical

Item List:

hey...what time did you order?  i thought you ordered after me and i haven't received anything.
2016-11-14
Use props
trance728
First Officer
Flight distance : 179738 ft
  • >>>
United States
Offline

Still don't believe it, I ordered from them October 31st and nothing has changed, why would people that ordered today from the same place get shipped?
2016-11-14
Use props
fans72e8b49d
lvl.4
Flight distance : 5188369 ft
  • >>>
United States
Offline

What date did you order?
2016-11-14
Use props
Schwavic
lvl.4

United States
Offline

And here's the email I was hoping not to get...

"Dear Valued Customer,

Thank you for your recent pre-order purchase of the DJI Mavic Pro from our marketplace seller, DJI Official Store.

Unfortunately at the time of your purchase, our website experienced a system glitch where details regarding the actual ship date of your order were omitted. The actual ship date for your order will be December 15, 2016.

At this time, your credit card has not been charged. We will charge your credit card once the order ships. If you no longer wish to wait, you may cancel your order.

Please contact us at marketplacesupport@newegg.com if you have any questions or would like to cancel your order.

Best Regards,

Newegg Marketplace"
2016-11-14
Use props
nocaps
lvl.3
Flight distance : 31624 ft
United States
Offline

Schwavic Posted at 2016-11-14 18:37
And here's the email I was hoping not to get...

"Dear Valued Customer,

Ahem.

Anyone 'still have hope' that they will ship next week?
2016-11-14
Use props
Saltybet
lvl.1
United States
Offline

nocaps Posted at 2016-11-14 18:40
Ahem.

Anyone 'still have hope' that they will ship next week?

Mine was cancelled. Oh well
2016-11-14
Use props
phatee
Second Officer
Flight distance : 36165 ft
United States
Offline

MavicPro? Posted at 2016-11-14 17:28
just got an email form Newegg an hour ago - says the following:

"Thank you for shopping with Neweg ...

ahh...me too....looks like someone at dji made an error with their newegg storefront.  Looks like i'm going to be cancelling.
2016-11-14
Use props
Advanced
You need to log in before you can reply Login | Register now

Credit Rules