Please select Into the mobile phone version | Continue to access the computer ver.
controle carregando meu celular
3102 7 2018-1-28
Uploading and Loding Picture ...(0/1)
o(^-^)o
Fabiogcarvalho
lvl.1
Canada

DJI, quando voces irao fazer uma atualizaçao do controle para ele parar com esta funçao de carregar o celular?? Meu controle nao dura as 3 baterias do meu pacote FLY MORE COMBO por conta de ficar jogando carga para meu celular conectado. Ainda nao pude aproveitar as 3 baterias por que o controle nao tem capacidade.
2018-1-28
Use props
DJI Thor
Administrator
Flight distance : 13602 ft

Fabio Carvalho, Android app might be charged by the RC. Some users would like to charge the mobile device coz they want to ensure the power of the mobile device, but other users might not want to charge the phone coz it consumes the power of the RC. Anyway, I will forward this requirement to our engineers. Hopefully, there will be a compromised solution.
2018-1-29
Use props
Fabiogcarvalho
lvl.1
Canada

DJI Thor Posted at 2018-1-29 02:43
Fabio Carvalho, Android app might be charged by the RC. Some users would like to charge the mobile device coz they want to ensure the power of the mobile device, but other users might not want to charge the phone coz it consumes the power of the RC. Anyway, I will forward this requirement to our engineers. Hopefully, there will be a compromised solution.

legal, sim, poderia ter pelo menos a opçao de carregar ou nao. Eu prefiro carregar todo meu equipamento em casa e depois sair para voar. Meu telefone tem uma bateria potente e suga muita energia do CR. Mesmo com o pacote FLY MORE COMBO, ainda nao consegui aproveitar as 3 baterias pois o CR nao aguenta.
2018-1-29
Use props
Ricardo Santiago
New

Brazil

Também estou enfrentando o mesmo problema com o consumo rápido da bateria do CR do Mavic Air. Uso Android. Com dispositivos IOS acontece o mesmo carregamento do celular?
2018-10-11
Use props
djiuser_xr25vCoxOGJa
lvl.1

Brazil

DJI Thor Posted at 2018-1-29 02:43

Hi DJI,
Is there already any solution for the problem stated by our colleague ?
It has been almost  an year since he wrote this claim.
Marcio Alves
1-4 08:37
Use props
DJI Thor
Administrator
Flight distance : 13602 ft

djiuser_xr25vCoxOGJa Posted at 1-4 08:37
Hi DJI,
Is there already any solution for the problem stated by our colleague ?
It has been almost  an year since he wrote this claim.

Hi Marcio, sorry to tell that after reviewing, it is not able to disable the charging function of the Android device from the RC, since the RC needs to keep the communication of the mobile device, which requires the specific current, this is the feature of the Android device. Thank you for your understanding.
1-6 03:39
Use props
JCB-Peabiru
lvl.1
  • >>>
Brazil

bem isso meso DJI, quando voces irao fazer uma atualizaçao do controle para ele parar  com esta funçao de carregar o celular?? Meu controle nao dura as 3  baterias do meu pacote FLY MORE COMBO por conta de ficar jogando carga  para meu celular conectado. Ainda nao pude aproveitar as 3 baterias por  que o controle nao tem capacidade.

nao consigo usar as 3 baterias  ai fica dificil uma baita propaganda do mavic 2 pro mais na realidade ta comecando a desejar o controle ta uma porcaria com  esta baterias  

veja ai o que vcs podem fazer sobre isso.

6-25 15:35
Use props
fans0efb2f46
lvl.1
Flight distance : 1481060 ft

Brazil

Olá, boa noite, gostaria de saber se o Mavic 2 carrega a bateria do cel?

Hello, good night, I wonder if Mavic 2 charges the cel battery?
8-6 14:12
Use props
Advanced
You need to log in before you can reply Login | Register now

Credit Rules