Hook of Holland, Ships and sunset
2256 17 2018-12-11
Uploading and Loding Picture ...(0/1)
o(^-^)o
GhostWolf010
Second Officer
Flight distance : 1118323 ft
Netherlands
Offline

Went to Hoek van Holland (Hook of Holland) this afternoon, and made a few pictures. When i was flying i saw 2 other people with a drone aswel. Luckely they stayed close, so i did not have to watch there posistion constantly.
Ships: Coral EnergIce, LNG/Gas tanker, Stena Brittanica, Ferry.
2018-12-11
Use props
GhostWolf010
Second Officer
Flight distance : 1118323 ft
Netherlands
Offline






2018-12-11
Use props
GhostWolf010
Second Officer
Flight distance : 1118323 ft
Netherlands
Offline


2018-12-11
Use props
Flybee
First Officer
Flight distance : 2203983 ft
Sweden
Offline

Lovely photos,

Happy and safe flying
2018-12-11
Use props
JJBspark
Core User of DJI
Flight distance : 12225059 ft
  • >>>
Netherlands
Offline


Hi GW,

Great pictures, good to see more of our country on here.

Nice to ships, sea and 'freedom' .....  

cheers
JJB
2018-12-11
Use props
GhostWolf010
Second Officer
Flight distance : 1118323 ft
Netherlands
Offline

JJBspark Posted at 12-11 12:13
Hi GW,

Great pictures, good to see more of our country on here.
Thanks. Always nice to see pictures of Holland indeed
2018-12-11
Use props
Montfrooij
Captain
Flight distance : 2560453 ft
  • >>>
Netherlands
Offline

Very nice to see some of Holland here!
2018-12-11
Use props
GhostWolf010
Second Officer
Flight distance : 1118323 ft
Netherlands
Offline

Montfrooij Posted at 12-11 12:24
Very nice to see some of Holland here!

Yup, just forgot to do the aeb stuff. It was also a bit cold, and when i came it rained a bit, so i just wanted to shoot quickly and then leave. For that reason i also just took one extra battery in my pocket. Maybe next time
2018-12-11
Use props
Montfrooij
Captain
Flight distance : 2560453 ft
  • >>>
Netherlands
Offline

GhostWolf010 Posted at 12-11 12:27
Yup, just forgot to do the aeb stuff. It was also a bit cold, and when i came it rained a bit, so i just wanted to shoot quickly and then leave. For that reason i also just took one extra battery in my pocket. Maybe next time

I totally get that.
Happens to me too.
Darn...I'm back on the ground.
Forgot to make this or that shot....
2018-12-11
Use props
DJI Stephen
DJI team
Offline

Hi and good day GhostWolf010. Thank you for sharing this remarkable picture you have taken from your DJI Mavic Pro. Great work and thank you for your support.
2018-12-11
Use props
Woe
Captain
Flight distance : 4129268 ft
  • >>>
United States
Offline

Outstanding shots.
2018-12-11
Use props
MavSpa_user
First Officer
Flight distance : 73209 ft
Netherlands
Offline

be aware, you are not allowed!!! to fly over sailing routes of commercial ships, also there is a NFZ there(helicopters!!), and another thing, its natura 2000 area. If you caught you loose your drone.

https://kadata.kadaster.nl/dronekaart/
2018-12-11
Use props
GhostWolf010
Second Officer
Flight distance : 1118323 ft
Netherlands
Offline

MavSpa_user Posted at 12-11 23:06
be aware, you are not allowed!!! to fly over sailing routes of commercial ships, also there is a NFZ there(helicopters!!), and another thing, its natura 2000 area. If you caught you loose your drone.

https://kadata.kadaster.nl/dronekaart/

Thanks all.

@mavspa
That part is not n2000, it is near the edge, on it is also not listed that you are not allowed to fly over the water there, it is not industrial yet. The heli part... im not really sure where it starts, and the app did not show an nfz, so i just flew. I did not fly over a ship, and did not bring anyone in danger, so it should be alright. If else, they can contact me and explain
2018-12-12
Use props
GhostWolf010
Second Officer
Flight distance : 1118323 ft
Netherlands
Offline

Just found out this was my top distance flight aswell: 8837 meters
2018-12-12
Use props
Sky Carrier
Second Officer
Flight distance : 590102 ft
Netherlands
Offline

Very nice pictures GhostWolf of a very well known area. Thanks for sharing
2018-12-12
Use props
jacksonnai
Captain
Malaysia
Offline


Amazing shots!
2018-12-13
Use props
MavSpa_user
First Officer
Flight distance : 73209 ft
Netherlands
Offline


hoi ghostwolf, message in dutch. Ik woon daar en ben al eens aangehouden door de boswachter van Zuidhollands landschap. Hij wou mij een bekeuring geven voor het vliegen in natura 2000 gebieden.
Ik stond nl op de parkeerplaats bij strand en vloog richting de duinen. Hij zei het staat allemaal in Beheerplan bijzondere natuurwaarden Solleveld & Kapittelduinen (even googelen) en handhavingwet(https://www.natuurzuidholland.nl ... m52SU5wbGQyZUdYYUM=) ,  die zegt het is verboden om met bestuurbare vliegtuigen te vliegen in dit gebied. Ik zei het is een drone en geen vliegtuig. Maar ik vond ook hier: https://www.zuid-holland.nl/publ ... ttelduinen_docx.pdf",In het Natura 2000-gebied is een toename in het gebruik van drones. De drones worden net buiten en binnen het gebied opgelaten. Het is onbekend hoeveel drones jaarlijks over het gebied vliegen. Er is momenteel geen generieke wet- en regelgeving betreffende het gebruik van drones in Natura 2000-gebieden. Voor het reguleren van vliegen met drones wordt momenteel landelijk en provinciaal beleid opgesteld dat ook van toepassing zal zijn op het PZH-2017-617925547 dd. 12-12-2017 Beschrijving en toetsing huidig gebruik Pagina 124 van 162 Solleveld & Kapittelduinen. De effecten van het vliegen met drones worden dan ook niet beoordeeld. Na een lange discussie hebben te gevoerd,want het enige beschermde is de duinen en de korfslak ppff zei hij dat hij het door de vingers wilden zien.
Verder staat er in de wet: de vlucht wordt niet uitgevoerd boven gebieden met aaneengesloten bebouwing of kunstwerken, industrie- en havengebieden daaronder begrepen dan wel boven mensenmenigten of boven spoorlijnen of voor motorrijtuigen toegankelijke verharde openbare wegen, met uitzondering van wegen in 30 km-zones binnen de bebouwde kom en wegen in 60 km-gebieden buiten de bebouwde kom; kortom het is de maasvlakte en dat is een havengebied. Tip ga gewoon op het strand staan en laat je drone net boven de pier zweven, vandaar kan je ook mooie opnames maken. Check http://www.cruisekalender.eu/Rotterdam/ voor mooie cruiseboten.
So be aware , fly safe
2018-12-13
Use props
GhostWolf010
Second Officer
Flight distance : 1118323 ft
Netherlands
Offline

MavSpa_user Posted at 12-13 01:33
hoi ghostwolf, message in dutch. Ik woon daar en ben al eens aangehouden door de boswachter van Zuidhollands landschap. Hij wou mij een bekeuring geven voor het vliegen in natura 2000 gebieden.
Ik stond nl op de parkeerplaats bij strand en vloog richting de duinen. Hij zei het staat allemaal in Beheerplan bijzondere natuurwaarden Solleveld & Kapittelduinen (even googelen) en handhavingwet(https://www.natuurzuidholland.nl ... m52SU5wbGQyZUdYYUM=) ,  die zegt het is verboden om met bestuurbare vliegtuigen te vliegen in dit gebied. Ik zei het is een drone en geen vliegtuig. Maar ik vond ook hier: https://www.zuid-holland.nl/publish/pages/18988/cf12_swnl0215737_natura2000_beheerplan_solleveld_en_kapittelduinen_docx.pdf",In het Natura 2000-gebied is een toename in het gebruik van drones. De drones worden net buiten en binnen het gebied opgelaten. Het is onbekend hoeveel drones jaarlijks over het gebied vliegen. Er is momenteel geen generieke wet- en regelgeving betreffende het gebruik van drones in Natura 2000-gebieden. Voor het reguleren van vliegen met drones wordt momenteel landelijk en provinciaal beleid opgesteld dat ook van toepassing zal zijn op het PZH-2017-617925547 dd. 12-12-2017 Beschrijving en toetsing huidig gebruik Pagina 124 van 162 Solleveld & Kapittelduinen. De effecten van het vliegen met drones worden dan ook niet beoordeeld. Na een lange discussie hebben te gevoerd,want het enige beschermde is de duinen en de korfslak ppff zei hij dat hij het door de vingers wilden zien.
Verder staat er in de wet: de vlucht wordt niet uitgevoerd boven gebieden met aaneengesloten bebouwing of kunstwerken, industrie- en havengebieden daaronder begrepen dan wel boven mensenmenigten of boven spoorlijnen of voor motorrijtuigen toegankelijke verharde openbare wegen, met uitzondering van wegen in 30 km-zones binnen de bebouwde kom en wegen in 60 km-gebieden buiten de bebouwde kom; kortom het is de maasvlakte en dat is een havengebied. Tip ga gewoon op het strand staan en laat je drone net boven de pier zweven, vandaar kan je ook mooie opnames maken. Check http://www.cruisekalender.eu/Rotterdam/ voor mooie cruiseboten.

Klopt, ben ik van op de hoogte. Als je op de kaart van rws kijkt, zie je dat het stukje van de pier en het water daar geen kleuren heeft, dus geen n2000 of andere nfz/speciale zone is.
Ook is er op het water geen industrie,  de 2e maasvlakte is het land, dus op het water mag je ook vliegen. Het enigste (wat al aangegeven was) is de heliport, die nfz is een beetje onduidelijk. Hij werd niet aangegeven door de app, dus vond het wel best.
Ik heb niet in de duinen gevlogen, ook niet boven het land van de 2e msv. Dit zou allemaal dus theoretisch gewoon mogen. Je hebt natuurlijk idd kans een zijkert tegen te komen, maar zoals je merkt had ik me wel voorbereid.

Toch bedankt voor je bericht, have fun.
2018-12-13
Use props
Advanced
You need to log in before you can reply Login | Register now

Credit Rules