Please select Into the mobile phone version | Continue to access the computer ver.
Varför inte en Svensk tråd?
12
20582 52 2017-1-25
Uploading and Loding Picture ...(0/1)
o(^-^)o
Dioden
Second Officer
Sweden
Offline

fans5bc86a63 Posted at 2018-2-5 04:59
Hej och tack för svar

Jag köpte en andra hands DJI PHANTOM 4 Advanced förra veckan

3vligt, jag har själv 2st P3P, den ena har flugit 2ggr bara & är min reserv & backup.
2018-2-5
Use props
Anunaki
Second Officer
Flight distance : 1522346 ft
  • >>>
Sweden
Offline

Någon med Mavic Air som kan berätta om den är nöjda med köpet? Ägeren Mavic Pro idag och funderar starkt på en Mavic Air.
2018-2-23
Use props
KkkkkkTzs
lvl.1
Sweden
Offline

Är det någon från Sverige som beställt direkt från DJI Store? Påverkar nya regler med PostNord priset, eller kan man komma undan med 8124kr för en Mavic Air Fly More Combo och ingen fraktkostnad?
2018-2-26
Use props
jnse
Flight distance : 29695 ft
Sweden
Offline

Funderar på att köpa en ny drone från DJI.
Jag försöker välja mellan Mavic Air och Mavic Pro,

Mavic Air har ju en hel del finesser som PRO inte har (samt är mindre = lättare att ta med).
Men då saknar (vad jag förstått) AIR förmågan att kunna flyga "uppdrag", alltså waypoints, det klarar ju till och med min nuvarande P2V av, så det är ju ett minus.
Ett till minus, vad jag anser, är att AIR kör via Wifi och PRO via radio, wifi har ju en förmåga att bli lätt stört.
PRO är ju även tystare (speciellt om man köper till de nya platinum-bladen till den) och har längre räckvidd.
Pro har även en bättre fjärrkontroll, med display.

Har ni några för/nackdelar mellan de olika versionerna?
2018-5-29
Use props
jnse
Flight distance : 29695 ft
Sweden
Offline

Här var det mera dött
2018-5-30
Use props
djiuser_aPTRU8Fj1kBU
lvl.1
Sweden
Offline

Flyger sk flight missions och undrar varför man inte kan flyga mer än 100 way points? Går det ändra på något sätt?
2018-7-2
Use props
Peo
Captain
Flight distance : 25409177 ft
Sweden
Offline

djiuser_aPTRU8Fj1kBU Posted at 2018-7-2 00:50
Flyger sk flight missions och undrar varför man inte kan flyga mer än 100 way points? Går det ändra på något sätt?

Prova med Appen Litchi. tror att det går där
2018-7-5
Use props
Andjoh1976
lvl.1
Sweden
Offline

Okej tack ska kolla detta!
En annan fråga; Om man fått tillstånd att flyga i en No fly zon hur gör man för att lyfta? Har försökt ett par gånger men ej lyckats. Har kollat med berörd flygplats och de har inga problem med flygningen och enligt dem så ska det inte vara en No fly zon men det säger min drönare!
2018-7-11
Use props
djiuser_lY69Oy315Qqr
New

Sweden
Offline

Hej. Jag är ny med en dji Spark.
Och nu undrar jag vad det är för skillnad mellan "DJI Spark Remote Controller" och
"DJI Spark Remote Controller part 4" ? jag har tänkt köpa en men vet inte vilken.

Mvh Mats
2018-12-21
Use props
Peo
Captain
Flight distance : 25409177 ft
Sweden
Offline

Va! finns det olika handkontroller till Spark, det visste jag inte
2018-12-22
Use props
Peo
Captain
Flight distance : 25409177 ft
Sweden
Offline

Andjoh1976 Posted at 7-11 22:17
Okej tack ska kolla detta!
En annan fråga; Om man fått tillstånd att flyga i en No fly zon hur gör man för att lyfta? Har försökt ett par gånger men ej lyckats. Har kollat med berörd flygplats och de har inga problem med flygningen och enligt dem så ska det inte vara en No fly zon men det säger min drönare!

Skriv till dji, de kan lösa upp det för dig under en mycket noggrann utredning....inte värt det
2018-12-22
Use props
TTP
lvl.4
Flight distance : 3002054 ft
Offline

Hoppas att det finns några aktuella M2P piloter i denna tråd, att byta lokala svenska erfarenheter inom drönarflygning vore bra.

Flyger i området 59.52N 17.92E

Tyvärr inte mycket aktivitet i denna tråd.

Det finns ett forum på groups.io med inte där heller är det speciellt livat.

2019-9-22
Use props
djiuser_fLFaL3PT90rQ
Sweden
Offline

Anunaki Posted at 2018-2-23 03:21
Någon med Mavic Air som kan berätta om den är nöjda med köpet? Ägeren Mavic Pro idag och funderar starkt på en Mavic Air.

Köpte en för 2 v sedan, min första drönare. Jag är mycket nöjd med den, särskilt foto o video kvalite'n. Men som sagt, jag har ingen erfarenhet av andra drönare.
Mvh
JA
2020-5-22
Use props
12
Advanced
You need to log in before you can reply Login | Register now

Credit Rules