[Denmark] Rettet: Lidt forskelligt snak om Mavic Pro.
12Next >
3889 41 2017-2-10
Uploading and Loding Picture ...(0/1)
o(^-^)o
Landbo
lvl.4
Flight distance : 502792 ft
Denmark
Offline

Edit D. 05-05-2017: Rettet overskrift da tråden efterhånden handler om alt muligt andet end overskriften.

Hej.

Er blevet nysgerrig, hvor mange Mavic er der her i landet ?

Leif.
2017-2-10
Use props
fansc1802e15
lvl.1
Flight distance : 138612 ft
Denmark
Offline

Så vi to i hvert fald
2017-2-18
Use props
Landbo
lvl.4
Flight distance : 502792 ft
Denmark
Offline

Det er så dejligt og vide man ikke er ene.

Selv om der er mange der averterer med Mavic,  syntes ingen rigtig have noget at sælge. Leder efter et sæt originale ND filtre til kameraet et sted i EU. De er åbenbart lige så sjældne som Mavic'en.  

Hilsen Leif.
2017-2-19
Use props
Dundas
lvl.1
Flight distance : 3875 ft
Denmark
Offline

Venter på at min dukker op. Glæder mig meget...
2017-2-26
Use props
TeaMdRuIm
lvl.2
Flight distance : 38986 ft
Denmark
Offline

Jeg havde én i 4 dage. Den forsvandt i en sø forleden, hvoraf fejlen ser ud til at være DJI.

Signalet forsvandt bare pludselig og så styrtede "lortet" ned.
2017-2-26
Use props
Haike
New
Flight distance : 334970 ft
Denmark
Offline

Jeg bestilte en i Søndags, og modtog i Tirsdags! Jeg er Fan!

Er i bekendte med regler mht flyvning i byer? En stor jungle er det, udover at jeg kan komme frem til "man ikke må" .... =)

2017-2-26
Use props
Landbo
lvl.4
Flight distance : 502792 ft
Denmark
Offline

Haike Posted at 2017-2-26 14:24
Jeg bestilte en i Søndags, og modtog i Tirsdags! Jeg er Fan!

Er i bekendte med regler mht flyvning i byer? En stor jungle er det, udover at jeg kan komme frem til "man ikke må" .... =)

Hej.

De øjeblikkelige regler finder du her: http://www.trafikstyrelsen.dk/da/droneregler

Du bemærker uden tvivl der bliver stillet nye krav midt sommer.  
2017-2-27
Use props
Landbo
lvl.4
Flight distance : 502792 ft
Denmark
Offline

Ups, stammer vist.   
2017-2-27
Use props
Landbo
lvl.4
Flight distance : 502792 ft
Denmark
Offline

TeaMdRuIm Posted at 2017-2-26 12:42
Jeg havde én i 4 dage. Den forsvandt i en sø forleden, hvoraf fejlen ser ud til at være DJI.

Signalet forsvandt bare pludselig og så styrtede "lortet" ned.

Ja, det er en ærgerlig affære.   

Du må have den lokale dykkerklub til at foretage nogle prøvedyk fra sidste kendte position og ind mod bredden i flyveretningen, så du kan få den byttet.

Formoder der er nogle problemer med elektronikken, selv om DJI ikke vil indrømme den er gal for en del af produktionen.
2017-2-27
Use props
Landbo
lvl.4
Flight distance : 502792 ft
Denmark
Offline

Dundas Posted at 2017-2-26 11:00
Venter på at min dukker op. Glæder mig meget...

Så glæder vi os uden tvivl til og høre om du kan styre kalorius.  
2017-2-27
Use props
Dundas
lvl.1
Flight distance : 3875 ft
Denmark
Offline

Surt at drukne dronen, men har kigget på en del af de youtube videoer der ligger. Den ser ikke ud til at være værre end så mange andre typer af droner og alle ser ud til at være tilfreds når den virker som den skal.
Har bestilt en del ekstra udstyr til min i dag, landingsstel forlænger, landingsplade(da jeg er hvor der ikke er ret meget græs, men kun sten og klippe). Ekstra propeller og beskytter for disse.
Skal på kursus i april for dronepiloter, kat 1b. Så ventetiden går med at læse lovstof og andet. Nu mangler jeg bare dronen så jeg kan få logget nogle timer inden kurset.
2017-2-27
Use props
TeaMdRuIm
lvl.2
Flight distance : 38986 ft
Denmark
Offline

Dundas Posted at 2017-2-27 13:37
Surt at drukne dronen, men har kigget på en del af de youtube videoer der ligger. Den ser ikke ud til at være værre end så mange andre typer af droner og alle ser ud til at være tilfreds når den virker som den skal.
Har bestilt en del ekstra udstyr til min i dag, landingsstel forlænger, landingsplade(da jeg er hvor der ikke er ret meget græs, men kun sten og klippe). Ekstra propeller og beskytter for disse.
Skal på kursus i april for dronepiloter, kat 1b. Så ventetiden går med at læse lovstof og andet. Nu mangler jeg bare dronen så jeg kan få logget nogle timer inden kurset.

Hvor har du købt landingsstel?

DJI må kunne se hvilken produktion den skulle være gal med på deres serienumre så? Og hvorfor ikke tilbagekalde lortet og stå ved sin fejl. Det giver meget mere respekt i min bog...
2017-2-27
Use props
Dundas
lvl.1
Flight distance : 3875 ft
Denmark
Offline

Købt i Kina/Hong kong. Både polarPro forlængere og det mere korte stel. Så har jeg dem begge og kan se hvad der virker bedst. PolarPro ser bedst ud og er de længste, det andet sæt er et med ekstra propeller og propelbeskytter samt landingsstel(kort model). Begge fandt jeg på eBay begge med fri shipping til Grønland, så det var fedt.
2017-2-27
Use props
Dundas
lvl.1
Flight distance : 3875 ft
Denmark
Offline

Dronevolt.dk har polarPro forlængere til 149kr og det er billigt.
2017-2-27
Use props
Dundas
lvl.1
Flight distance : 3875 ft
Denmark
Offline

Hong kong/Kina med fri shipping.
2017-2-27
Use props
Dundas
lvl.1
Flight distance : 3875 ft
Denmark
Offline

Så ankom min Mavic endelig. Setup complete, firmware opgraderet. Så nu øver jeg i flightsim og med skiftevis iOS og Android apps. Desværre er her minus 35 så tør ikke rigtigt flyve udendørs med den.. men vi får se.
2017-3-11
Use props
Landbo
lvl.4
Flight distance : 502792 ft
Denmark
Offline

Dundas Posted at 2017-3-11 11:06
Så ankom min Mavic endelig. Setup complete, firmware opgraderet. Så nu øver jeg i flightsim og med skiftevis iOS og Android apps. Desværre er her minus 35 så tør ikke rigtigt flyve udendørs med den.. men vi får se.

Uff hvor koldt. Skal der flyves udenfor skal grejerne i termotøj.

Husk og sæt Mavic til at hover hvis der indtræffer en kritisk fejl. Det ser så dumt ud hvis du skal stå og vente på den først kommer tilbage fra loftet når strømmen er brugt op.   

Held og lykke med den nye Mavic, Leif.  
2017-3-11
Use props
Dundas
lvl.1
Flight distance : 3875 ft
Denmark
Offline

Jeps har studeret det hele intensivt, så den får kun en kort tur i dag. Hover er sat til.

Og tak, glæder mig til at flyve med den.
2017-3-12
Use props
Landbo
lvl.4
Flight distance : 502792 ft
Denmark
Offline

Dundas Posted at 2017-3-12 04:28
Jeps har studeret det hele intensivt, så den får kun en kort tur i dag. Hover er sat til.

Og tak, glæder mig til at flyve med den.

Godt du passer på. Kan se  her på forum der sker mange crash ved folk forsøger at flyve med tag over hovedet.

Tror jeg lige skal ud at forsøge og filme solen når den går ned. Det ser ud til luften for en enkelt gangs skyld er meget klar.  Men det kan dog stadig nå og ændre sig så der kommer et lag dis over det hele.  

Pøj pøj, Leif.
2017-3-12
Use props
Dundas
lvl.1
Flight distance : 3875 ft
Greenland
Offline

Note til alle.. Flyv ikke med jeres Mavic i minus 30 grader..

Første flyvning gik fint, kort og præcis. Anden flyvning gik skidt, den stak af for mig to gange. Fik den dog hjem efter at have slukket for senderen to gange før jeg fik kontakt med den. Havde heldigvis sat den til hover. Men blev sku lidt forskrækket da den stak af for mig. Min sender blev ved med at skrive "system error, check app" eller havde jeg fin forbindelse 20 satellitter og fløj i "beginner mode" det var den dog helt ligeglad med når den stak af.
2017-3-12
Use props
Dundas
lvl.1
Flight distance : 3875 ft
Greenland
Offline

Havde godt læst omkring den fejl, men får den både på Android og iOS. Så det må være softwaren der er dårlig lige pt for den version.
2017-3-12
Use props
Landbo
lvl.4
Flight distance : 502792 ft
Denmark
Offline

Dundas Posted at 2017-3-12 11:38
Havde godt læst omkring den fejl, men får den både på Android og iOS. Så det må være softwaren der er dårlig lige pt for den version.

Det var godt der højst kom brune spor i innerbowserne.    

Det er nok ikke appen der er problemet når du flyver i begyndermode. Den modtager nemlig kun billed og telemetri fra controlleren. At appen skriver "Disconnectet" oppe i venstre hjørne efter DJI. betyder ikke at controlleren ikke snakker med dronen, men at appen IKKE snakker med controlleren. Det er lidt forvirrende når det sker.

Det der skete, er højst sandsynligt at spændingen faldt så meget i kulden at Mavics batteri eller controlleren ikke kan fungere ordentligt. Du ved sikkert godt hvor hurtigt en mobiltelefon eller en batteriskrue/boremaskine med et litium batteri "dør" hvis du lægger den udenfor når der er så koldt.

Husker jeg ikke rent galt, skrev jeg vist også tideligere, at Mavic samt controller skulle i termotøj, hvis de skulle være udendørs.

Håber det "kun" er kulden, og ikke en fejl på maskineriet der er skyld i hændelsen.

Leif.
2017-3-12
Use props
Dundas
lvl.1
Flight distance : 3875 ft
Greenland
Offline

Ja lidt af en horror oplevelse. Tror ikke det var batteriet, tog den direkte ud af en varm bil og lod den hover lidt inden den fløj, controller havde 95% batteri tilbage efter flyvning og drone 3 prikker. Men som sagt så kunne det være det. Har dog set andre flyve i koldt vejr og i lang tid med dronen. Venter på min shield tablet som gerne skulle dukke op i denne uge og så håber jeg at den er bedre softwaremæssigt. Hvis den har Android 7 så bliver den downgraderet og så skulle det med fejlen gerne være væk. Kan se på diverse tråde at det er et problem for nogle med at det kan fjernes. Ellers får de den tilbage i hovedet når jeg komme hjem til DK igen..
2017-3-13
Use props
Landbo
lvl.4
Flight distance : 502792 ft
Denmark
Offline

Dundas Posted at 2017-3-13 01:27
Ja lidt af en horror oplevelse. Tror ikke det var batteriet, tog den direkte ud af en varm bil og lod den hover lidt inden den fløj, controller havde 95% batteri tilbage efter flyvning og drone 3 prikker. Men som sagt så kunne det være det. Har dog set andre flyve i koldt vejr og i lang tid med dronen. Venter på min shield tablet som gerne skulle dukke op i denne uge og så håber jeg at den er bedre softwaremæssigt. Hvis den har Android 7 så bliver den downgraderet og så skulle det med fejlen gerne være væk. Kan se på diverse tråde at det er et problem for nogle med at det kan fjernes. Ellers får de den tilbage i hovedet når jeg komme hjem til DK igen..

Ja jo og måske nej. Batteriet på mavic sidder ikke beskyttet for den vind propellerne laver, modsat mange andre hvor man skyder batteriet ind i dronens hus. Men det er kun gætteri. Den laveste temperatur jeg har prøvet og flyve min i er -2 grader. Og der fløj (mest hover) jeg i 23 minutter mens jeg filmede uden problemer.  

Jeg er dog fuldstændig sikker på det ikke er din telefon der er skyld i den underlige opførsel.

Det er nok jætte dyrt og sende Mavic til reparation oppe fra Grønland. Vil håbe for dig den efterfølgende vil opføre sig ordentlig.

Hilsen Leif.
2017-3-13
Use props
fanseb2c804c
New
Flight distance : 192986 ft
Denmark
Offline

Jeg kan da se der er et par stykker med mavic her i landet Og nu kom der en mere til .. Hejsa til jer ...
2017-3-22
Use props
fanseb2c804c
New
Flight distance : 192986 ft
Denmark
Offline

Kunne i tænke jer at være med til at oprette en dansk Mavi side på face ?? Jeg har oprettet en. Men er helt selv ...snøft : https://www.facebook.com/groups/715662775271644/
2017-3-22
Use props
Landbo
lvl.4
Flight distance : 502792 ft
Denmark
Offline

fanseb2c804c Posted at 2017-3-22 00:21
Jeg kan da se der er et par stykker med mavic her i landet  Og nu kom der en mere til .. Hejsa til jer ...

Ja hej.  

Ellers tak, fjæsbogen får du ikke lokket mig på. Holder mig til steder hvor det er muligt og overskue hvad der sker.   

Hilsen Leif.
2017-3-23
Use props
krautz
lvl.1
Flight distance : 124849 ft
Denmark
Offline

Hej Med jer. Jeg er ny bruger fra Broager, i Sdj. Jylland
2017-4-11
Use props
Landbo
lvl.4
Flight distance : 502792 ft
Denmark
Offline

krautz Posted at 2017-4-11 02:49
Hej Med jer. Jeg er ny bruger fra Broager, i Sdj. Jylland

Velkommen til dernede ved Flensborg fjord.

Hilsen fra Thy, Leif.
2017-4-11
Use props
krautz
lvl.1
Flight distance : 124849 ft
Denmark
Offline

Landbo Posted at 2017-4-11 09:55
Velkommen til dernede ved Flensborg fjord.

Hilsen fra Thy, Leif.

Tak Leif, har desværre ikke haft mulighed for at flyve så meget med min Mavic, pga. vejret. Men det kommer nok. Har du været i gang længe?
2017-4-12
Use props
Landbo
lvl.4
Flight distance : 502792 ft
Denmark
Offline

krautz Posted at 2017-4-12 10:59
Tak Leif, har desværre ikke haft mulighed for at flyve så meget med min Mavic, pga. vejret. Men det kommer nok. Har du været i gang længe?

Ja, det kniber til tider lidt med vejret, men monstro der ikke kunne blive til et enkelt påskehøjtryk eller to lidt senere.

Har lige været ude og flyve lidt video/stills ind af et kastanietræ jeg har stående, der er ved og springe ud/sætte blomster. Men det blæste da lidt men ikke mere end Mavic var bom stabil i luften. Men kunne nok godt have driftet lidt væk, hvis jeg fløj nær 100 meters grænsen.

Købte min Mavic efter at have brugt en gammel hexacopter, af DJI fabrikat, med en billig gimball og kamera monteret i en del år. Der er så ikke fjernbetjening på opstillingen.
Hilsen Leif.
2017-4-13
Use props
krautz
lvl.1
Flight distance : 124849 ft
Denmark
Offline

Landbo Posted at 2017-4-13 01:07
Ja, det kniber til tider lidt med vejret, men monstro der ikke kunne blive til et enkelt påskehøjtryk eller to lidt senere.

Har lige været ude og flyve lidt video/stills ind af et kastanietræ jeg har stående, der er ved og springe ud/sætte blomster. Men det blæste da lidt men ikke mere end Mavic var bom stabil i luften. Men kunne nok godt have driftet lidt væk, hvis jeg fløj nær 100 meters grænsen.

Det er jo desværre rigtigt skodvejr her i påsken, hvor man endelig har lidt tid til at komme uu og lære Mavic'en at kende. Tør ikke rigtigt at flyve den, med de vindstød der er i øjeblikket.

Benytter du en Apple eller android telefon?
2017-4-15
Use props
Landbo
lvl.4
Flight distance : 502792 ft
Denmark
Offline

krautz Posted at 2017-4-15 11:13
Det er jo desværre rigtigt skodvejr her i påsken, hvor man endelig har lidt tid til at komme uu og lære Mavic'en at kende. Tør ikke rigtigt at flyve den, med de vindstød der er i øjeblikket.

Benytter du en Apple eller android telefon?

Det er også klogt og passe på med høje vindstyrker, hvis man ikke er helt fortrolig med sit flyvemaskineri. Fredag ved to tiden, fløj jeg en igen tur og der blæste det så meget at min Mavic ikke kunne holde sin position i P mode men driftede i Ø-SØ'lig retning med en fart af 3-6 km/t. Det er som om at efter xxx.500 firmware opdateringen er maskineriet blevet ringere til at klare og holde sin plads automatisk.   

Jeg bruger en billig Medion tablet som skærm. Den styres under Android 5.xx. Og ja, den "vælter" i ny og næ hvis jeg bruger de udvidede "flyvemoder", men gudskelov ikke i tripod og POI.

Leif.
2017-4-15
Use props
krautz
lvl.1
Flight distance : 124849 ft
Denmark
Offline

Landbo Posted at 2017-4-15 21:21
Det er også klogt og passe på med høje vindstyrker, hvis man ikke er helt fortrolig med sit flyvemaskineri. Fredag ved to tiden, fløj jeg en igen tur og der blæste det så meget at min Mavic ikke kunne holde sin position i P mode men driftede i Ø-SØ'lig retning med en fart af 3-6 km/t. Det er som om at efter xxx.500 firmware opdateringen er maskineriet blevet ringere til at klare og holde sin plads automatisk.   

Jeg bruger en billig Medion tablet som skærm. Den styres under Android 5.xx. Og ja, den "vælter" i ny og næ hvis jeg bruger de udvidede "flyvemoder", men gudskelov ikke i tripod og POI.

Hej Leif,

...det lyder ikke rart? Håber du fik den hjem igen? Der kommer nok en ny opgradering, som løser det problem - når flere melder om  samme fejl. Jeg tror jeg venter med at lufte den, til vi igen får mere stille vejr. Jeg har mistet det røde lys, i en af armene efter opgraderingen, nu blinker kun den ene side?

Mvh. René
2017-4-15
Use props
Landbo
lvl.4
Flight distance : 502792 ft
Denmark
Offline

krautz Posted at 2017-4-15 21:54
Hej Leif,

...det lyder ikke rart? Håber du fik den hjem igen? Der kommer nok en ny opgradering, som løser det problem - når flere melder om  samme fejl. Jeg tror jeg venter med at lufte den, til vi igen får mere stille vejr. Jeg har mistet det røde lys, i en af armene efter opgraderingen, nu blinker kun den ene side?

Man kan sagtens få "kalorius" hjem igen ved og flyve den på pinden. Der er et overskud på ca Kmt 10 i P mode og ellers kan man jo skifte til Sport mode og få ca Kmt 10 mere. Når man så ydermere flyver et sted hvor der er flade marker rundt omkring kan man bare lande hvis ................   Tror nu ikke der kommer nogen opdragering der løser problemet idet de har nedsat både fart og ydelse fordi der har været nogle problemer med nogle batterier der pludselig har lukket ned uden advarsler.  
Øh, blinkende rødt lys i arme ? I begge frontarnene sidder der kun et ikke blinkende rødt lys, som du kan sætte op i appen til og slukke mens du filmer eller tager et billede, så det ikke "sværter filmen". Prøv og læs side 11 eller 12 i manualen.  Så vis det blinker bør du absolut sende din Mavic til reperation, da den så må være defekt.     




2017-4-16
Use props
krautz
lvl.1
Flight distance : 124849 ft
Denmark
Offline

Tror jeg ikke. Der er 2 røde lys, og kun et af dem fungerer hos mig.
2017-4-17
Use props
Landbo
lvl.4
Flight distance : 502792 ft
Denmark
Offline

krautz Posted at 2017-4-17 13:05
Tror jeg ikke. Der er 2 røde lys, og kun et af dem fungerer hos mig.

Njaaa'e, læs manualen v 1.6 her: http://www.dji.com/mavic/info?si ... te_search#downloads

Mine blinker ikke, men lyser konstant når jeg ikke filmer eller tager et billede, idet jeg hat sat dem til at slukke i appen.   
2017-4-17
Use props
krautz
lvl.1
Flight distance : 124849 ft
Denmark
Offline

Det er præcist dette problem jeg har: http://forum.dji.com/thread-73431-1-1.html
2017-4-25
Use props
Landbo
lvl.4
Flight distance : 502792 ft
Denmark
Offline

krautz Posted at 2017-4-25 14:36
Det er præcist dette problem jeg har: http://forum.dji.com/thread-73431-1-1.html

Så er din Mavic jo desværre defekt og du bør sende den til reparation. Håber for dig du har købt den ved en forhandler her i landet.  
2017-4-26
Use props
fanseb2c804c
New
Flight distance : 192986 ft
Denmark
Offline

krautz Posted at 2017-4-11 02:49
Hej Med jer. Jeg er ny bruger fra Broager, i Sdj. Jylland

Fra Braue ? Jeg kommer fra Sønderborg.
2017-5-4
Use props
12Next >
Advanced
You need to log in before you can reply Login | Register now

Credit Rules