Please select Into the mobile phone version | Continue to access the computer ver.
[Denmark] Rettet: Lidt forskelligt snak om Mavic Pro.
12Next >
699 41 2017-2-10 13:24:19
Landbo
Intern Pilot
Flight distance : 65791
Denmark

Edit D. 05-05-2017: Rettet overskrift da tr책den efterh책nden handler om alt muligt andet end overskriften.

Hej.

Er blevet nysgerrig, hvor mange Mavic er der her i landet ?

Leif.
2017-2-10 13:24:19
Use props
fansc1802e15
Beginner
Flight distance : 42249
Denmark

S책 vi to i hvert fald
2017-2-18 16:36:13
Use props
Landbo
Intern Pilot
Denmark

Det er s책 dejligt og vide man ikke er ene.

Selv om der er mange der averterer med Mavic,  syntes ingen rigtig have noget at s챈lge. Leder efter et s챈t originale ND filtre til kameraet et sted i EU. De er 책benbart lige s책 sj챈ldne som Mavic'en.  

Hilsen Leif.
2017-2-19 12:12:27
Use props
Dundas
Beginner
Flight distance : 1181
Denmark

Venter p책 at min dukker op. Gl챈der mig meget...
2017-2-26 11:00:07
Use props
TeaMdRuIm
Hobbyist
Flight distance : 11883
Denmark

Jeg havde 챕n i 4 dage. Den forsvandt i en s첩 forleden, hvoraf fejlen ser ud til at v챈re DJI.

Signalet forsvandt bare pludselig og s책 styrtede "lortet" ned.
2017-2-26 12:42:34
Use props
Haike
Beginner
Flight distance : 102099
Denmark

Jeg bestilte en i S첩ndags, og modtog i Tirsdags! Jeg er Fan!

Er i bekendte med regler mht flyvning i byer? En stor jungle er det, udover at jeg kan komme frem til "man ikke m책" .... =)

2017-2-26 14:24:34
Use props
Landbo
Intern Pilot
Denmark

Haike Posted at 2017-2-26 14:24
Jeg bestilte en i S첩ndags, og modtog i Tirsdags! Jeg er Fan!

Er i bekendte med regler mht flyvning i byer? En stor jungle er det, udover at jeg kan komme frem til "man ikke m책" .... =)

Hej.

De 첩jeblikkelige regler finder du her: http://www.trafikstyrelsen.dk/da/droneregler

Du bem챈rker uden tvivl der bliver stillet nye krav midt sommer.  
2017-2-27 07:44:36
Use props
Landbo
Intern Pilot
Denmark

Ups, stammer vist.   
2017-2-27 07:44:52
Use props
Landbo
Intern Pilot
Denmark

TeaMdRuIm Posted at 2017-2-26 12:42
Jeg havde 챕n i 4 dage. Den forsvandt i en s첩 forleden, hvoraf fejlen ser ud til at v챈re DJI.

Signalet forsvandt bare pludselig og s책 styrtede "lortet" ned.

Ja, det er en 챈rgerlig aff챈re.   

Du m책 have den lokale dykkerklub til at foretage nogle pr첩vedyk fra sidste kendte position og ind mod bredden i flyveretningen, s책 du kan f책 den byttet.

Formoder der er nogle problemer med elektronikken, selv om DJI ikke vil indr첩mme den er gal for en del af produktionen.
2017-2-27 07:55:07
Use props
Landbo
Intern Pilot
Denmark

Dundas Posted at 2017-2-26 11:00
Venter p책 at min dukker op. Gl챈der mig meget...

S책 gl챈der vi os uden tvivl til og h첩re om du kan styre kalorius.  
2017-2-27 07:57:36
Use props
Dundas
Beginner
Denmark

Surt at drukne dronen, men har kigget p책 en del af de youtube videoer der ligger. Den ser ikke ud til at v챈re v챈rre end s책 mange andre typer af droner og alle ser ud til at v챈re tilfreds n책r den virker som den skal.
Har bestilt en del ekstra udstyr til min i dag, landingsstel forl챈nger, landingsplade(da jeg er hvor der ikke er ret meget gr챈s, men kun sten og klippe). Ekstra propeller og beskytter for disse.
Skal p책 kursus i april for dronepiloter, kat 1b. S책 ventetiden g책r med at l챈se lovstof og andet. Nu mangler jeg bare dronen s책 jeg kan f책 logget nogle timer inden kurset.
2017-2-27 13:37:52
Use props
TeaMdRuIm
Hobbyist
Flight distance : 11883
Denmark

Dundas Posted at 2017-2-27 13:37
Surt at drukne dronen, men har kigget p책 en del af de youtube videoer der ligger. Den ser ikke ud til at v챈re v챈rre end s책 mange andre typer af droner og alle ser ud til at v챈re tilfreds n책r den virker som den skal.
Har bestilt en del ekstra udstyr til min i dag, landingsstel forl챈nger, landingsplade(da jeg er hvor der ikke er ret meget gr챈s, men kun sten og klippe). Ekstra propeller og beskytter for disse.
Skal p책 kursus i april for dronepiloter, kat 1b. S책 ventetiden g책r med at l챈se lovstof og andet. Nu mangler jeg bare dronen s책 jeg kan f책 logget nogle timer inden kurset.

Hvor har du k첩bt landingsstel?

DJI m책 kunne se hvilken produktion den skulle v챈re gal med p책 deres serienumre s책? Og hvorfor ikke tilbagekalde lortet og st책 ved sin fejl. Det giver meget mere respekt i min bog...
2017-2-27 14:15:00
Use props
Dundas
Beginner
Denmark

K첩bt i Kina/Hong kong. B책de polarPro forl챈ngere og det mere korte stel. S책 har jeg dem begge og kan se hvad der virker bedst. PolarPro ser bedst ud og er de l챈ngste, det andet s챈t er et med ekstra propeller og propelbeskytter samt landingsstel(kort model). Begge fandt jeg p책 eBay begge med fri shipping til Gr첩nland, s책 det var fedt.
2017-2-27 14:23:02
Use props
Dundas
Beginner
Denmark

Dronevolt.dk har polarPro forl챈ngere til 149kr og det er billigt.
2017-2-27 14:27:50
Use props
Dundas
Beginner
Denmark

Hong kong/Kina med fri shipping.
2017-2-27 14:34:15
Use props
Dundas
Beginner
Denmark

S책 ankom min Mavic endelig. Setup complete, firmware opgraderet. S책 nu 첩ver jeg i flightsim og med skiftevis iOS og Android apps. Desv챈rre er her minus 35 s책 t첩r ikke rigtigt flyve udend첩rs med den.. men vi f책r se.
2017-3-11 11:06:36
Use props
Landbo
Intern Pilot
Denmark

Dundas Posted at 2017-3-11 11:06
S책 ankom min Mavic endelig. Setup complete, firmware opgraderet. S책 nu 첩ver jeg i flightsim og med skiftevis iOS og Android apps. Desv챈rre er her minus 35 s책 t첩r ikke rigtigt flyve udend첩rs med den.. men vi f책r se.

Uff hvor koldt. Skal der flyves udenfor skal grejerne i termot첩j.

Husk og s챈t Mavic til at hover hvis der indtr챈ffer en kritisk fejl. Det ser s책 dumt ud hvis du skal st책 og vente p책 den f첩rst kommer tilbage fra loftet n책r str첩mmen er brugt op.   

Held og lykke med den nye Mavic, Leif.  
2017-3-11 12:29:00
Use props
Dundas
Beginner
Denmark

Jeps har studeret det hele intensivt, s책 den f책r kun en kort tur i dag. Hover er sat til.

Og tak, gl챈der mig til at flyve med den.
2017-3-12 04:28:44
Use props
Landbo
Intern Pilot
Denmark

Dundas Posted at 2017-3-12 04:28
Jeps har studeret det hele intensivt, s책 den f책r kun en kort tur i dag. Hover er sat til.

Og tak, gl챈der mig til at flyve med den.

Godt du passer p책. Kan se  her p책 forum der sker mange crash ved folk fors첩ger at flyve med tag over hovedet.

Tror jeg lige skal ud at fors첩ge og filme solen n책r den g책r ned. Det ser ud til luften for en enkelt gangs skyld er meget klar.  Men det kan dog stadig n책 og 챈ndre sig s책 der kommer et lag dis over det hele.  

P첩j p첩j, Leif.
2017-3-12 06:10:08
Use props
Dundas
Beginner
Greenland

Note til alle.. Flyv ikke med jeres Mavic i minus 30 grader..

F첩rste flyvning gik fint, kort og pr챈cis. Anden flyvning gik skidt, den stak af for mig to gange. Fik den dog hjem efter at have slukket for senderen to gange f첩r jeg fik kontakt med den. Havde heldigvis sat den til hover. Men blev sku lidt forskr챈kket da den stak af for mig. Min sender blev ved med at skrive "system error, check app" eller havde jeg fin forbindelse 20 satellitter og fl첩j i "beginner mode" det var den dog helt ligeglad med n책r den stak af.
2017-3-12 11:34:12
Use props
Dundas
Beginner
Greenland

Havde godt l챈st omkring den fejl, men f책r den b책de p책 Android og iOS. S책 det m책 v챈re softwaren der er d책rlig lige pt for den version.
2017-3-12 11:38:44
Use props
Landbo
Intern Pilot
Denmark

Dundas Posted at 2017-3-12 11:38
Havde godt l챈st omkring den fejl, men f책r den b책de p책 Android og iOS. S책 det m책 v챈re softwaren der er d책rlig lige pt for den version.

Det var godt der h첩jst kom brune spor i innerbowserne.    

Det er nok ikke appen der er problemet n책r du flyver i begyndermode. Den modtager nemlig kun billed og telemetri fra controlleren. At appen skriver "Disconnectet" oppe i venstre hj첩rne efter DJI. betyder ikke at controlleren ikke snakker med dronen, men at appen IKKE snakker med controlleren. Det er lidt forvirrende n책r det sker.

Det der skete, er h첩jst sandsynligt at sp챈ndingen faldt s책 meget i kulden at Mavics batteri eller controlleren ikke kan fungere ordentligt. Du ved sikkert godt hvor hurtigt en mobiltelefon eller en batteriskrue/boremaskine med et litium batteri "d첩r" hvis du l챈gger den udenfor n책r der er s책 koldt.

Husker jeg ikke rent galt, skrev jeg vist ogs책 tideligere, at Mavic samt controller skulle i termot첩j, hvis de skulle v챈re udend첩rs.

H책ber det "kun" er kulden, og ikke en fejl p책 maskineriet der er skyld i h챈ndelsen.

Leif.
2017-3-12 13:31:56
Use props
Dundas
Beginner
Greenland

Ja lidt af en horror oplevelse. Tror ikke det var batteriet, tog den direkte ud af en varm bil og lod den hover lidt inden den fl첩j, controller havde 95% batteri tilbage efter flyvning og drone 3 prikker. Men som sagt s책 kunne det v챈re det. Har dog set andre flyve i koldt vejr og i lang tid med dronen. Venter p책 min shield tablet som gerne skulle dukke op i denne uge og s책 h책ber jeg at den er bedre softwarem챈ssigt. Hvis den har Android 7 s책 bliver den downgraderet og s책 skulle det med fejlen gerne v챈re v챈k. Kan se p책 diverse tr책de at det er et problem for nogle med at det kan fjernes. Ellers f책r de den tilbage i hovedet n책r jeg komme hjem til DK igen..
2017-3-13 01:27:06
Use props
Landbo
Intern Pilot
Denmark

Dundas Posted at 2017-3-13 01:27
Ja lidt af en horror oplevelse. Tror ikke det var batteriet, tog den direkte ud af en varm bil og lod den hover lidt inden den fl첩j, controller havde 95% batteri tilbage efter flyvning og drone 3 prikker. Men som sagt s책 kunne det v챈re det. Har dog set andre flyve i koldt vejr og i lang tid med dronen. Venter p책 min shield tablet som gerne skulle dukke op i denne uge og s책 h책ber jeg at den er bedre softwarem챈ssigt. Hvis den har Android 7 s책 bliver den downgraderet og s책 skulle det med fejlen gerne v챈re v챈k. Kan se p책 diverse tr책de at det er et problem for nogle med at det kan fjernes. Ellers f책r de den tilbage i hovedet n책r jeg komme hjem til DK igen..

Ja jo og m책ske nej. Batteriet p책 mavic sidder ikke beskyttet for den vind propellerne laver, modsat mange andre hvor man skyder batteriet ind i dronens hus. Men det er kun g챈tteri. Den laveste temperatur jeg har pr첩vet og flyve min i er -2 grader. Og der fl첩j (mest hover) jeg i 23 minutter mens jeg filmede uden problemer.  

Jeg er dog fuldst챈ndig sikker p책 det ikke er din telefon der er skyld i den underlige opf첩rsel.

Det er nok j챈tte dyrt og sende Mavic til reparation oppe fra Gr첩nland. Vil h책be for dig den efterf첩lgende vil opf첩re sig ordentlig.

Hilsen Leif.
2017-3-13 06:42:41
Use props
fanseb2c804c
Beginner
Flight distance : 58822
Denmark

Jeg kan da se der er et par stykker med mavic her i landet Og nu kom der en mere til .. Hejsa til jer ...
2017-3-22 00:21:14
Use props
fanseb2c804c
Beginner
Denmark

Kunne i t챈nke jer at v챈re med til at oprette en dansk Mavi side p책 face ?? Jeg har oprettet en. Men er helt selv ...sn첩ft : https://www.facebook.com/groups/715662775271644/
2017-3-22 00:40:54
Use props
Landbo
Intern Pilot
Denmark

fanseb2c804c Posted at 2017-3-22 00:21
Jeg kan da se der er et par stykker med mavic her i landet  Og nu kom der en mere til .. Hejsa til jer ...

Ja hej.  

Ellers tak, fj챈sbogen f책r du ikke lokket mig p책. Holder mig til steder hvor det er muligt og overskue hvad der sker.   

Hilsen Leif.
2017-3-23 00:21:57
Use props
krautz
Beginner
Flight distance : 16423
Denmark

Hej Med jer. Jeg er ny bruger fra Broager, i Sdj. Jylland
2017-4-11 02:49:27
Use props
Landbo
Intern Pilot
Denmark

krautz Posted at 2017-4-11 02:49

Velkommen til dernede ved Flensborg fjord.

Hilsen fra Thy, Leif.
2017-4-11 09:55:46
Use props
krautz
Beginner
Denmark

Landbo Posted at 2017-4-11 09:55
Velkommen til dernede ved Flensborg fjord.

Hilsen fra Thy, Leif.

Tak Leif, har desv챈rre ikke haft mulighed for at flyve s책 meget med min Mavic, pga. vejret. Men det kommer nok. Har du v챈ret i gang l챈nge?
2017-4-12 10:59:39
Use props
Landbo
Intern Pilot
Denmark

krautz Posted at 2017-4-12 10:59
Tak Leif, har desv챈rre ikke haft mulighed for at flyve s책 meget med min Mavic, pga. vejret. Men det kommer nok. Har du v챈ret i gang l챈nge?

Ja, det kniber til tider lidt med vejret, men monstro der ikke kunne blive til et enkelt p책skeh첩jtryk eller to lidt senere.

Har lige v챈ret ude og flyve lidt video/stills ind af et kastanietr챈 jeg har st책ende, der er ved og springe ud/s챈tte blomster. Men det bl챈ste da lidt men ikke mere end Mavic var bom stabil i luften. Men kunne nok godt have driftet lidt v챈k, hvis jeg fl첩j n챈r 100 meters gr챈nsen.

K첩bte min Mavic efter at have brugt en gammel hexacopter, af DJI fabrikat, med en billig gimball og kamera monteret i en del 책r. Der er s책 ikke fjernbetjening p책 opstillingen.
Hilsen Leif.
2017-4-13 01:07:35
Use props
krautz
Beginner
Denmark

Landbo Posted at 2017-4-13 01:07
Ja, det kniber til tider lidt med vejret, men monstro der ikke kunne blive til et enkelt p책skeh첩jtryk eller to lidt senere.

Har lige v챈ret ude og flyve lidt video/stills ind af et kastanietr챈 jeg har st책ende, der er ved og springe ud/s챈tte blomster. Men det bl챈ste da lidt men ikke mere end Mavic var bom stabil i luften. Men kunne nok godt have driftet lidt v챈k, hvis jeg fl첩j n챈r 100 meters gr챈nsen.

Det er jo desv챈rre rigtigt skodvejr her i p책sken, hvor man endelig har lidt tid til at komme uu og l챈re Mavic'en at kende. T첩r ikke rigtigt at flyve den, med de vindst첩d der er i 첩jeblikket.

Benytter du en Apple eller android telefon?
2017-4-15 11:13:34
Use props
Landbo
Intern Pilot
Denmark

krautz Posted at 2017-4-15 11:13
Det er jo desv챈rre rigtigt skodvejr her i p책sken, hvor man endelig har lidt tid til at komme uu og l챈re Mavic'en at kende. T첩r ikke rigtigt at flyve den, med de vindst첩d der er i 첩jeblikket.

Benytter du en Apple eller android telefon?

Det er ogs책 klogt og passe p책 med h첩je vindstyrker, hvis man ikke er helt fortrolig med sit flyvemaskineri. Fredag ved to tiden, fl첩j jeg en igen tur og der bl챈ste det s책 meget at min Mavic ikke kunne holde sin position i P mode men driftede i 횠-S횠'lig retning med en fart af 3-6 km/t. Det er som om at efter xxx.500 firmware opdateringen er maskineriet blevet ringere til at klare og holde sin plads automatisk.   

Jeg bruger en billig Medion tablet som sk챈rm. Den styres under Android 5.xx. Og ja, den "v챈lter" i ny og n챈 hvis jeg bruger de udvidede "flyvemoder", men gudskelov ikke i tripod og POI.

Leif.
2017-4-15 21:21:03
Use props
krautz
Beginner
Denmark

Landbo Posted at 2017-4-15 21:21
Det er ogs책 klogt og passe p책 med h첩je vindstyrker, hvis man ikke er helt fortrolig med sit flyvemaskineri. Fredag ved to tiden, fl첩j jeg en igen tur og der bl챈ste det s책 meget at min Mavic ikke kunne holde sin position i P mode men driftede i 횠-S횠'lig retning med en fart af 3-6 km/t. Det er som om at efter xxx.500 firmware opdateringen er maskineriet blevet ringere til at klare og holde sin plads automatisk.   

Jeg bruger en billig Medion tablet som sk챈rm. Den styres under Android 5.xx. Og ja, den "v챈lter" i ny og n챈 hvis jeg bruger de udvidede "flyvemoder", men gudskelov ikke i tripod og POI.

Hej Leif,

...det lyder ikke rart? H책ber du fik den hjem igen? Der kommer nok en ny opgradering, som l첩ser det problem - n책r flere melder om  samme fejl. Jeg tror jeg venter med at lufte den, til vi igen f책r mere stille vejr. Jeg har mistet det r첩de lys, i en af armene efter opgraderingen, nu blinker kun den ene side?

Mvh. Ren챕
2017-4-15 21:54:25
Use props
Landbo
Intern Pilot
Denmark

krautz Posted at 2017-4-15 21:54
Hej Leif,

...det lyder ikke rart? H책ber du fik den hjem igen? Der kommer nok en ny opgradering, som l첩ser det problem - n책r flere melder om  samme fejl. Jeg tror jeg venter med at lufte den, til vi igen f책r mere stille vejr. Jeg har mistet det r첩de lys, i en af armene efter opgraderingen, nu blinker kun den ene side?

Man kan sagtens f책 "kalorius" hjem igen ved og flyve den p책 pinden. Der er et overskud p책 ca Kmt 10 i P mode og ellers kan man jo skifte til Sport mode og f책 ca Kmt 10 mere. N책r man s책 ydermere flyver et sted hvor der er flade marker rundt omkring kan man bare lande hvis ................   Tror nu ikke der kommer nogen opdragering der l첩ser problemet idet de har nedsat b책de fart og ydelse fordi der har v챈ret nogle problemer med nogle batterier der pludselig har lukket ned uden advarsler.  
횠h, blinkende r첩dt lys i arme ? I begge frontarnene sidder der kun et ikke blinkende r첩dt lys, som du kan s챈tte op i appen til og slukke mens du filmer eller tager et billede, s책 det ikke "sv챈rter filmen". Pr첩v og l챈s side 11 eller 12 i manualen.  S책 vis det blinker b첩r du absolut sende din Mavic til reperation, da den s책 m책 v챈re defekt.     

2017-4-16 01:03:09
Use props
krautz
Beginner
Denmark

Tror jeg ikke. Der er 2 r첩de lys, og kun et af dem fungerer hos mig.
2017-4-17 13:05:11
Use props
Landbo
Intern Pilot
Denmark

krautz Posted at 2017-4-17 13:05
Tror jeg ikke. Der er 2 r첩de lys, og kun et af dem fungerer hos mig.

Njaaa'e, l챈s manualen v 1.6 her: http://www.dji.com/mavic/info?si ... te_search#downloads

Mine blinker ikke, men lyser konstant n책r jeg ikke filmer eller tager et billede, idet jeg hat sat dem til at slukke i appen.   
2017-4-17 13:37:56
Use props
krautz
Beginner
Denmark

Det er pr챈cist dette problem jeg har: http://forum.dji.com/thread-73431-1-1.html
2017-4-25 14:36:52
Use props
Landbo
Intern Pilot
Denmark

krautz Posted at 2017-4-25 14:36
Det er pr챈cist dette problem jeg har: http://forum.dji.com/thread-73431-1-1.html

S책 er din Mavic jo desv챈rre defekt og du b첩r sende den til reparation. H책ber for dig du har k첩bt den ved en forhandler her i landet.  
2017-4-26 08:19:15
Use props
fanseb2c804c
Beginner
Denmark

krautz Posted at 2017-4-11 02:49

Fra Braue ? Jeg kommer fra S첩nderborg.
2017-5-4 13:50:55
Use props
12Next >