Cant connect to dji assistant 2 software
636 9 1-23 03:59
Uploading and Loding Picture ...(0/1)
o(^-^)o
Gayana
lvl.1

Indonesia
Offline

i tried to connect my dji mini se drone to dji assistant 2 software but i couldn't connect my drone to this software.what i want to do.
1-23 03:59
Use props
DJI Paladin
Administrator
Flight distance : 318 ft

Offline

Hi there. Thank you for reaching out and we're sorry for the trouble. Please try to reinstall the DJI Assistant 2 software on your computer and please download and install the version on the link below. If the issue persists, please try the following:

1. Please follow the steps shown on the DJI Assistant 2, power on the aircraft first, and connect with the computer within 20 seconds. If it takes more than 20 seconds to power on the aircraft, it will enter USB reading mode automatically. In this case, if the computer is connected, the computer can recognize the microSD card directly (Read empty disk when microSD card not inserted), while the DJI Assistant 2 cannot be recognized.
2. Please replace the USB cable, then follow the instructions for DJI Assistant 2 For Mavic to connect.
3. Please reinstall the DJI Assistant 2 For Mavic software and connect it again.
4. If possible, please replace the computer to have a try.

DJI Assistant 2: https://www.dji.com/global/downl ... ant-dji-2-for-mavic
1-23 06:04
Use props
Gst67
lvl.2
Flight distance : 423097 ft
France
Offline

Je n'arrive plus non plus à connecter mon DJI MINI SE (MINI SE) avec "DJI Assistant 2 (Consumer Drones Series)" dont la version est 2.1.21 qu'on nous obligent à installer.
Voici le message stipulé:
error.PNG


la version stipulé ci-dessous nous obligent à basculer sur 2.1.21 et plus possible de connecter.
DJI Assistant 2 (Consumer Drones Series): https://dl.djicdn.com/downloads/ ... 925/DJI+Assistant+2(Consumer+Drones+Series)+2.1.20.exe

La version d'application Mavic n'est pas fonctionnel pour les MINI SE nn.PNG


3-28 16:30
Use props
DJI Paladin
Administrator
Flight distance : 318 ft

Offline

Gst67 Posted at 3-28 16:30
Je n'arrive plus non plus à connecter mon DJI MINI SE (MINI SE) avec "DJI Assistant 2 (Consumer Drones Series)" dont la version est 2.1.21 qu'on nous obligent à installer.
Voici le message stipulé:
[view_image]

Hi there. Thank you for reaching out and we do apologize for the trouble. Please try to reinstall the software on your computer. Delete all necessary files related to the software and please download and install it again using our website. If the issue persists, kindly use a different USB communication cable to isolate the issue further. Please keep us posted.


https://www.dji.com/no/downloads ... sumer-drones-series
3-28 23:00
Use props
Gst67
lvl.2
Flight distance : 423097 ft
France
Offline

DJI Paladin Posted at 3-28 23:00
Hi there. Thank you for reaching out and we do apologize for the trouble. Please try to reinstall the software on your computer. Delete all necessary files related to the software and please download and install it again using our website. If the issue persists, kindly use a different USB communication cable to isolate the issue further. Please keep us posted.

Lors de la réinstallation du logiciel, j'ai ce genre d'erreur:

C:\Program Files (x86)\DJI Product\DJI Assistant 2 (Consumer Drones Series)\Drivers\Drivers_Win10>C:\Windows\Sysnative\pnputil -i -a "C:\Program Files (x86)\DJI Product\DJI Assistant 2 (Consumer Drones Series)\Drivers\Drivers_Win10\CP210x\slabvcp.inf"
Utilitaire Plug-and-Play Microsoft

Traitement du fichier inf :            slabvcp.inf
Échec de l’ajout du package de pilotes : Le fichier spécifié est introuvable.


Tentatives totales :              1
Nombre d’importations réussies : 0

3-29 07:40
Use props
Gst67
lvl.2
Flight distance : 423097 ft
France
Offline

Gst67 Posted at 3-29 07:40
Lors de la réinstallation du logiciel, j'ai ce genre d'erreur:

C:\Program Files (x86)\DJI Product\DJI Assistant 2 (Consumer Drones Series)\Drivers\Drivers_Win10>C:\Windows\Sysnative\pnputil -i -a "C:\Program Files (x86)\DJI Product\DJI Assistant 2 (Consumer Drones Series)\Drivers\Drivers_Win10\CP210x\slabvcp.inf"

Et comme précisé sur mon post précédent, il m'oblige à installer la version logiciel DJI Assistant 2: 2.1.21 et le problème persiste. Impossible  de faire quoi que ce soit avec DJI Assisant 2 depuis la version 2.1.21.
3-29 07:44
Use props
Gst67
lvl.2
Flight distance : 423097 ft
France
Offline

Et depuis ça, j'ai le voyant du DJI MINI SE qui est rouge et l'erreur affiché sur smartphone est "Erreur de connexion de l'ESC. Réparations nécessaires. (Code: 30085).
Tout ça à cause de la version 2.1.21 du Dji Assistant 2  ??
Sachant que ce MINI SE est le second remplacement. Le premier drone ne pouvait soit plus voler, soit pas dépasser les 200m de distance en vol.
Le pire c'est que j'ai pu voler sans problème hier, en rentrant et en branchant pour vérifier le DJI Assisant 2 et son update de DJI Assisant 2.1.21, c'est le grand problème.
434016834_958942342573566_6269017588296286684_n.jpg



Il est également impossible de downgrade le firmware pour ensuite upgrade, il bloque à 46% et toujours le voyant rouge avec l'erreur ESC.
3-29 08:08
Use props
DJI Paladin
Administrator
Flight distance : 318 ft

Offline

Gst67 Posted at 3-29 08:08
Et depuis ça, j'ai le voyant du DJI MINI SE qui est rouge et l'erreur affiché sur smartphone est "Erreur de connexion de l'ESC. Réparations nécessaires. (Code: 30085).
Tout ça à cause de la version 2.1.21 du Dji Assistant 2  ??
Sachant que ce MINI SE est le second remplacement. Le premier drone ne pouvait soit plus voler, soit pas dépasser les 200m de distance en vol.

Thank you for your response. We apologize for any inconvenience caused. In order to accurately identify the root cause of the issue, we kindly request you to send back your device for inspection. You may contact our team at https://www.dji.com/support to see the best option for you to send the unit to us. Remote diagnosis is not sufficient in this case. We appreciate your understanding and support. Thank you.
4-1 01:17
Use props
Gst67
lvl.2
Flight distance : 423097 ft
France
Offline

DJI Paladin Posted at 4-1 01:17
Thank you for your response. We apologize for any inconvenience caused. In order to accurately identify the root cause of the issue, we kindly request you to send back your device for inspection. You may contact our team at https://www.dji.com/support to see the best option for you to send the unit to us. Remote diagnosis is not sufficient in this case. We appreciate your understanding and support. Thank you.

It's done. Thank you
4-2 04:43
Use props
DJI Paladin
Administrator
Flight distance : 318 ft

Offline

Gst67 Posted at 4-2 04:43
It's done. Thank you

You are most welcome. Feel free to contact us if you have other inquiries. Thank you for your understanding and support.
4-4 00:17
Use props
Advanced
You need to log in before you can reply Login | Register now

Credit Rules